Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…

chichotek

Z nami od: 26 kwietnia 2012 o 9:50
Ostatnio: 10 sierpnia 2019 o 16:40
Płeć: mężczyzna
Exp: 104
O sobie:

chrześcijański demokrata narodowy..... a do tego liberał

Jest obserwowany przez: 5 osób
  • Demotywatorów na głównej: 32 z 82 (50 w archiwum)
  • Punktów za demoty: 15285
  • Komentarzy: 271
  • Punktów za komentarze: 849
  • Obserwuje: 0 osób
 

Ściana

Rano, 5 VIII 1888 w Mannheim, Bertha Benz z synami: Richardem i Eugenem w tajemnicy przed mężem Karlem zabrała skonstruowany przez niego automobil i wyruszyła w podróż do swej matki. Była to pierwsza w historii długodystansowa podróż samochodem.

Rano, 5 VIII 1888 w Mannheim, Bertha Benz z synami: Richardem i Eugenem w tajemnicy przed mężem Karlem zabrała skonstruowany przez niego automobil i wyruszyła w podróż do swej matki. Była to pierwsza w historii długodystansowa podróż samochodem. – Oprócz nawigacji i orientacji w terenie bez oznakowania, trudnością były wzniesienia, pod które automobil nie podjeżdżał samodzielnie i był wówczas pchany przez Richarda i Eugena. Silnik, w celu chłodzenia, był polewany przez Berthę wodą. Podczas podróży Bertha dokonywała niezbędnych napraw – przy pomocy szpilki udrożniła zatkany przewód paliwowy, podwiązką zaizolowała przewód zapłonowy. Napotkany kowal naprawił łańcuch a szewc wykonał skórzane okładziny hamulców. Pojazd wymagał również uzupełniania paliwa - ligroiny. Bertha zakupiła je w aptece w Wiesloch, która tym samym stała się pierwszą na świecie stacją benzynową. Wieczorem, po dotarciu do celu – Pforzheim, Bertha wysłała do męża telegram. Po kilku dniach wyruszyła w podróż powrotną, inną trasą (łączny dystans: 194 km), z przygotowaną dla Karla listą niezbędnych modyfikacji pojazdu. Podróż Berthy rozsławiła wynalazek Karla Benza.

Jeśli poczuliście kiedyś działanie trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, być może swoje życie lub zdrowie zawdzięczacie temu człowiekowi

Jeśli poczuliście kiedyś działanie trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, być może swoje życie lub zdrowie zawdzięczacie temu człowiekowi – Nils Bohlin opracował je pracując w Volvo w 1959 roku. Aby rozpowszechnić wynalazek, pozwolił używać go innym producentom
archiwum – powód

Słyszałem, że Sławomir jest ostatnio rozchwytywany.

Słyszałem, że Sławomir jest ostatnio rozchwytywany. – Ale, że ma czas jeszcze występować w serialach BBC?
archiwum

Organizatorzy Oponeo Rallycross, mistrzostw Polski w tej dyscyplinie, zadecydowali, że sezon 2018 będzie ostatnim dla klasy 126p Cup.

Organizatorzy Oponeo Rallycross, mistrzostw Polski w tej dyscyplinie, zadecydowali, że sezon 2018 będzie ostatnim dla klasy 126p Cup. – Powodem jest małe zainteresowanie uczestników.

Moja kandydatka na Polkę Stulecia, a może i wszech czasów

Moja kandydatka na Polkę Stulecia, a może i wszech czasów – Tytuł należy się wszystkim polskim Matkom, które w obliczu braku swego mężczyzny z powodu: wojny, śmierci, zsyłki, więzienia, czy pracy za granicą trzyma-ły/ją dom i rodzinę na swoich barkach

PZInż 403 Lux-Sport. Prototyp samochodu osobowego zbudowany przez Państwowe Zakłady Inżynierii w Warszawie w 1936 r. Oprócz nowoczesnej, opływowej karoserii z reflektorami w błotnikach, prototyp zawierał wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych

PZInż 403 Lux-Sport. Prototyp samochodu osobowego zbudowany przez Państwowe Zakłady Inżynierii w Warszawie w 1936 r. Oprócz nowoczesnej, opływowej karoserii z reflektorami w błotnikach, prototyp zawierał wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych – Niezależne zawieszenie wszystkich kół oparte było na podwójnych wahaczach poprzecznych a prześwit można było regulować z wnętrza pojazdu w zakresie 180-230mm. Uproszczono również czynności związane ze smarowaniem elementów podwozia. Silnik V8 3,9 L  generował 96 KM i pozwalał rozpędzić samochód do 135 km/h. Korbowody silnika ułożyskowano ślizgowymi panewkami pływającymi, których wytwarzanie opanowano na świecie dopiero w latach 70. XX wieku. W PZInż 403 zastosowano półautomatyczną, 4-biegową skrzynię biegów sterowaną elektromagnetycznie. Prototyp pokonał ponad 100000km, głównie po szutrowych i polnych drogach i wykazał się niską awaryjnością. Produkcję seryjną planowano na początek lat 40.Prototyp nie przetrwał wojny. Prawdopodobnie spłonął we wrześniu 1939 w trakcie niemieckiego nalotu na Warszawę. Zachowały się dwa kompletne silniki i podwozie wykonane w celu prezentacji na targach, które obecnie stanowi eksponat Muzeum Techniki
archiwum

Kazimierz Siemienowicz był inżynierem wojskowym I Rzeczypospolitej. W 1650 roku opublikował dzieło: „Artis Magnae Artilleriae pars prima” dotyczące szerokiego kontekstu wiedzy z zakresu artylerii, m.in. konstrukcji rakiet wielostopniowych.

Kazimierz Siemienowicz był inżynierem wojskowym I Rzeczypospolitej. W 1650 roku opublikował dzieło: „Artis Magnae Artilleriae pars prima” dotyczące szerokiego kontekstu wiedzy z zakresu artylerii, m.in. konstrukcji rakiet wielostopniowych. – Książka ta przez prawie 200 lat była podstawowym źródłem wiedzy w tej dziedzinie w Europie. Siemienowicz jako pierwszy sugerował także zastosowanie skrzydła delta używanego we współczesnych samolotach.

Niezatapialny kot

Niezatapialny kot – Oficjalny kot pokładowy okrętu Bismarck przeżył jego zatopienie 27 maja 1941. Uratowany z morza przez brytyjski HMS Cossack stał się na nim maskotką okrętową, otrzymując imię Oscar. 26 października przeżył zatopienie swojego nowego „domu”. Kolejny okręt na którym „służył” - lotniskowiec HMS Ark Royal zatonął nieco ponad dwa tygodnie później. Uznano, że kot przynosi pecha i skierowano na ląd. W 1955 roku Oscar dożył swoich dni w domu marynarza w Belfaście
Źródło: Treść: https://pl.wikipedia.org/wiki/Oscar_(maskotka_okr%C4%99towa) Obrazek: https://www.zmescience.com/other/feature-post…

Czasem najwięksi prześladowcy to niedawni towarzysze niedoli swoich ofiar

Czasem najwięksi prześladowcy to niedawni towarzysze niedoliswoich ofiar –
Źródło: Django 2012

Tęsknię za czasami, w których to oni byli twarzą reklam telefonii komórkowej.

Tęsknię za czasami, w których to oni byli twarzą reklam telefonii komórkowej. – Obecnie tę samą robotę coraz częściej wykonują zastępy celebrytów, których jedyną cechą jest to, że są znani.

„Okręt w prawo przed dziobem. Ależ to stodoła!” 26 maja 1941 o 22:37 mat Edward Dolecki, sygnalista ORP Piorun zameldował o pojawieniu się Bismarcka w odległości 8 mil od polskiego niszczyciela

„Okręt w prawo przed dziobem. Ależ to stodoła!” 26 maja 1941 o 22:37 mat Edward Dolecki, sygnalista ORP Piorun zameldował o pojawieniu się Bismarcka w odległości 8 mil od polskiego niszczyciela – Piorun brał udział w polowaniu na niemiecki pancernik, przeciwko któremu brytyjska admiralicja skierowała do walki wszystkie jednostki jakimi dysponowała na Atlantyku. Lotnictwo i okręty brytyjskie kilkukrotnie wcześniej atakowały Bismarcka, który kierował się w stronę Francji. Dowódca Pioruna – komandor Eugeniusz Pławski powiadomił Brytyjczyków o pozycji Bismarcka i w wyniku strzałów niemieckiego pancernika i za sprawą ponagleń załogi, uległ pokusie i rozkazał: „Trzy salwy na cześć Polski”.W ten sposób ORP Piorun przez ponad godzinę skupiał na sobie ostrzał Bismarcka. Dysproporcje niektórych parametrów obu okrętów wynosiły nawet 1:60 na niekorzyść Pioruna. Choć tylko jedna celna salwa Bismarcka mogła zatopić Pioruna, dzięki ciągłym unikom i zmianom kursu wyszedł cało z tego pojedynku. W tym czasie reszta „obławy” mogła zająć dogodne pozycje do walki i zacisnąć pierścień wokół niemieckiego pancernika, który został zatopiony następnego ranka. ORP Piorun przetrwał do końca wojny

Podczas tegorocznych zawodów czołgowych Strong Europe Tank Challenge, reprezentanci Polski z 34. Brygady Kawalerii Pancernej w wyniku awarii jednego z Leopardów 2A5 byli zmuszeni do wykonania zadania przeznaczonego dla czterech czołgów, trzema maszynami

Podczas tegorocznych zawodów czołgowych Strong Europe Tank Challenge, reprezentanci Polski z 34. Brygady Kawalerii Pancernej w wyniku awarii jednego z Leopardów 2A5 byli zmuszeni do wykonania zadania przeznaczonego dla czterech czołgów, trzema maszynami – Mimo tego poradzili sobie bardzo dobrze. Otrzymali 403 punkty na 500 możliwych, zniszczyli wszystkie cele dla karabinów maszynowych i trafili 17 z 24 celów armatnich. Tak całą sprawę komentuje porucznik Piotr Hanysz, dowódca polskiego plutonu: - Nie było już czasu na jakąkolwiek próbę naprawy, ani zmiany terminu strzelania. Albo wykonujemy je trzema czołgami - albo poddajemy się. Kiedy podejmowałem decyzję wiedziałem, że mogę polegać na moich ludziach - i nie zawiedli mnie, za co im dziękuję

Czasem to, co dla jednego jest marzeniem, dla drugiego może być koszmarem

Czasem to, co dla jednego jest marzeniem, dla drugiego może być koszmarem –

Są ludzie, których kupić nie można

Są ludzie, których kupić nie można –  Stefan Banach (1892-1945).Był jednym z najwybitniejszych polskichmatematyków. W opublikowanej w 1922 roku pracy doktorskiej podał aksjomatyczną definicję przestrzeni, która na jego cześć została później nazwana przestrzenią Banacha.Z racji wybitnych osiągnięć Stefana Banacha, NorbertWiener - twórca cybernetyki, za pośrednictwemJohna Von Neumanna trzykrotnie próbował namówićpolskiego naukowca do emigracji do USA. Ostatniapróba miała miejsce we Lwowie w 1937 roku.Na pytanie Banacha;- Ile daje profesor Wiener?, Neumann odparł:- Oto czek, na którym profesor Wiener wpisał jedynkęi złożył swój podpis. Proszę dopisać taką ilość zer,jaką uzna Pan za stosowną.Po krótkim namyśle, Banach odrzekł:- To za mała suma, jak za opuszczenie Polski.

Po ostatnich podwyżkach opłat na odcinku autostrady A2 zarządzanym przez spółkę AWSA, całkowity koszt przejazdu A2 Stryków - Świecko w dwie strony, dla samochodu osobowego wynosi już 169,8 zł

Po ostatnich podwyżkach opłat na odcinku autostrady A2 zarządzanym przez spółkę AWSA, całkowity koszt przejazdu A2 Stryków - Świecko w dwie strony, dla samochodu osobowego wynosi już 169,8 zł – Oznacza to, że przy obecnym kursie CHF, koszt ten przekroczył już cenę całorocznej, szwajcarskiej winiety autostradowej, wynoszącej w przeliczeniu około 161 zł (40 CHF). Miłego dnia!
archiwum

Czasem powiedzenie prawdy może być najgorszą odpowiedzią

Czasem powiedzenie prawdy może być najgorszą odpowiedzią –
archiwum

Honorowe krwiodawstwo to bardzo szlachetna inicjatywa.

Honorowe krwiodawstwo to bardzo szlachetna inicjatywa. – Ważne jednak, by nie dzielić się z nieodpowiednimi osobnikami.

Prawo prawem, a życie życiem

Prawo prawem,a życie życiem –  „Zgodnie z Talmudem nikomu nie wolno podczasszabasu przebywać poza granicami domostwa. Ale cozrobić, jeśli statek jest w drodze i nadchodzi szabas?Nie wolno przecież łamać przepisów Talmudu.Na szczęście płynął kiedyś na „Polonii" mądryrabbi i on to znalazł sposób na rozwiązanie tegotrudnego problemu: wystarczy, jeśli gmina zakupistatek, a wszyscy podczas szabasu będą w domu.Interes ten ubił z pierwszym oficerem koszerstatkowy, kucharz kuchni koszernej dla tych, którzybali się strefnić Pierwszy oficer kilkanaście razy„sprzedał" już „Polonię", biorąc za każdym razemdziesięć groszy od rabina i przedstawicieli gminy. „
Źródło: K. O. Borchardt "Znaczy Kapitan" Obrazek: http://www.graptolite.net/dania/Polonia.html Tekst: http://forum.gazeta.pl/forum/w,63,2778016,277…
archiwum

Za każdym razem, im bardziej nie chce mi się wychodzić z domu.

Za każdym razem, im bardziej nie chce mi się wychodzić z domu. – Tym lepsza później okazuje się impreza.
archiwum – powód

Berlińscy policjanci, którzy we wrześniu 2015 przybyli do meczetu, by aresztować podejrzanego o współpracę z ISIS imama, przed wejściem do świątyni zdjęli buty, by nie obrazić uczuć religijnych.

Berlińscy policjanci, którzy we wrześniu 2015 przybyli do meczetu, by aresztować podejrzanego o współpracę z ISIS imama, przed wejściem do świątyni zdjęli buty, by nie obrazić uczuć religijnych. – Szkoda, że nie zdjęli jeszcze kominiarek i nie oddali broni.