Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…

Melotte

Z nami od: 1 stycznia 2017 o 21:57
Ostatnio: 3 maja 2024 o 22:01
Płeć: kobieta
Exp: 969
Jest obserwowana przez: 10 osób
  • Demotywatorów na głównej: 686 z 1174 (486 w archiwum)
  • Punktów za demoty: 191208
  • Komentarzy: 2330
  • Punktów za komentarze: 6330
  • Obserwuje: 0 osób
 

Ściana

To nie my, to oni Azja tonie w odpadach, Europa walczy na wszystkich frontach o czyste środowisko

Azja tonie w odpadach, Europa walczy na wszystkich frontach o czyste środowisko –  90% światowego ładunku jest transportowane drogą morską. Większość floty handlowej (w tym ogromne kontenerowce) jest kontrolowana przez kraje Unii Europejskiej, USA, Korei Południowej i Japonii. Lecz co się dzieje, gdy "żywot" tych statków dobiega końca? Ponieważ rozbiórka starego statku generuje niewyobrażalne ilości zanieczyszczeń (między innymi azbestu, rtęci, ołowiu, pestycydów i in.), prawo UE stanowi, że statki zarejestrowane w krajach członkowskich muszą być rozbierane w stoczniach posiadających możliwość ograniczenia zanieczyszczeń do minimum i zezwolenie unijne na taką działalność. Koszty takiej rozbiórki są ogromne. Przedsiębiorstwa zatem rejestrują swoje statki w krajach, które nie mają tak restrykcyjnych przepisów. Dzięki temu mogą tam złomować swoją starą flotę. Dane z lat 2014 - 2018 wykazały, że 80% starych statków handlowych zostało rozebranych w trzech krajach: Bangladeszu, Indiach i Pakistanie. Pierwsze miejsce w tym procederze zajmują kraje Unii Europejskiej. Waga zezłomowanych w 2019 statków pochodzących z tego rejonu wyniosła 2.841.305 ton. Obecnie niemal wszystkie nowe jednostki UE są rejestrowane w krajach pozwalających na szybką i tanią rozbiórkę. Oceany zalewa fala substancji o najwyższym stopniu szkodliwości, na nowotwory umierają pracownicy stoczni rozbiórkowych (w ciągu najbliższych 6 lat umrze z tego powodu prawie 5000 pracowników indyjskich stoczni), okoliczni mieszkańcy i zwierzęta.
Korzystanie z tego, na co rzeczywiście człowieka stać, nie jest żadną ujmą, lecz przejawem zdrowego rozsądku, w przeciwieństwie do obnoszenia się z brakiem wyczucia własnej sytuacji majątkowej połączonym ze snobizmem –
archiwum
Czytając propozycje wyszukiwania w Google czasem trochę się niepokoję, jak długo nasza planeta będzie w stanie unieść to brzemię – [Tłumaczenie z angielskiego: Jaka jest największa planeta na Ziemi]
Rolnik opryskał rzepak substancją, której stosowanie do roślin kwitnących jest zabronione. Otrutych zostało 245 rodzin pszczelich z 8 pasiek... 7,5 miliona pszczół. –
Kiedy uświadomiłeś sobie, że właśnie nadchodzi czas, o którym mówiłeś tym wszystkim ludziom:- Spotkamy się, jak tylko to wszystko się skończy –
0:04

Matce Naturze pozostaje już tylko załamać ręce

Matce Naturze pozostaje już tylko załamać ręce –
Kącik palacza w japońskim biurze –
archiwum
Czy masz świadomość, że za Twoimi plecami czai się Los i czeka, aż ogarniesz wszystko i usiądziesz na chwilę, by cieszyć się zasłużonym spokojem ducha? –
0:08
Rosyjskie miasto Łuchowice słynie z upraw ogórków o doskonałej jakości oraz przepisu na marynaty. Dla mieszkańców jest to na tyle ważne, że ogórek został uhonorowany pomnikiem oraz inskrypcją "Żywicielowi ogórkowi od wdzięcznych mieszkańców Łuchowic" –
Tymczasem ptaki odlatują z Australii na zimę do ciepłych krajów –
Jeśli życie jest podróżą, trzeba wybrać właściwy sposób podróżowania –
0:06
Czasem ból istnienia łatwiej znosić razem –
archiwum
Kariera pewnego archeologa legła w ruinie –
Na ratunek człowiekowi w potrzebie –
0:29
Dość prozaiczne wyjaśnienieprzyczyny obecnej pogody –
archiwum
To, co nas łączy z Wszechświatem –
archiwum
Projekt zmian w dyrektywie unijnej oraz wniosek polskiego resortu finansów, tak jak wiele innych marzeń,  pozostaje w sferze pobożnych życzeń. –
Do wytrwałych świat należy –
0:38
archiwum
Przybyli... –
Po ostatnich emocjach nadszedłczas na odrobinę relaksu –
0:11