Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…

Melotte

Z nami od: 1 stycznia 2017 o 21:57
Ostatnio: 26 kwietnia 2024 o 21:34
Płeć: kobieta
Exp: 966
Jest obserwowana przez: 10 osób
  • Demotywatorów na głównej: 684 z 1170 (485 w archiwum)
  • Punktów za demoty: 190498
  • Komentarzy: 2329
  • Punktów za komentarze: 6321
  • Obserwuje: 0 osób
 

Ściana

archiwum
W trosce o bezpieczeństwo podróżnych, oczekujących na peronie, pewne linie kolejowe zadbały o eko-ogranicznik prędkości lokomotywy –
0:05
archiwum
Największe i najwyższe na świecie koło obserwacyjne, zwane w niektórych przewodnikach "diabelskim młynem" - Ain Dubai (210m).Diabelski, a sięga nieba –
A tymczasem w Chinach produkują zabawki na rynki całego świata –
Kiedy w latach 50-tych zaczęto znajdować szersze zastosowanie dla energii jądrowej w ZSRR narodził się projekt samobieżnej elektrowni jądrowej do pracy na Dalekiej Północy i Syberii – "Ojcem" tego pomysłu był minister Jefim Sławski. W 1957r. naukowcy Jurij Anatolijewicz Siergiejew i Dmitrij Leonidowicz Brode przedstawili projekt wstępny mobilnej elektrowni jądrowej o małej mocy do transportu kolejowego. Miała ona za zadanie dostarczać przez określony czas energię kopalniom, wsiom oraz innym punktom w terenie, a potem przejechać w inne miejsce. W 1960r. stację oddano do użytku montując ją na zmodyfikowanym podwoziu czołgu T-10. Składała się z czterech elementów samobieżnych. Pierwszy - zawierał reaktor z oprzyrządowaniem, drugi - wytwornicę pary oraz urządzenia współdziałające z reaktorem, trzeci - turbinę parową, czwarty - tablicę sterowniczo-kontrolną, agregat prądotwórzy na wypadek awarii i akumulatory. Stacja TPP-3 działała w latach 1961 - 1965. W 1969r. prace nad samobieżną elektrownią jądrową zostały zakończone z uwagi na brak zainteresowania zarówno ze strony wojska jak i urzędów cywilnych państwa
Gdy po 12h pracy zbierasz siłę,by jeszcze dojechać do domu –
archiwum
W większości tych, którzy mają płacone od godziny budzi się artysta –
0:05
archiwum
Jeśli za tysiące lat archeolodzy odkopią stary serwer i uda im się przejrzeć zapisane na nim zdjęcia, to będą szukali szczątków zaprawdę dziwnych zwierząt –
28 czerwca 2021r. francuski sąd apelacyjny uznał polowanie na ptaki przy pomocy kleju za nielegalne – Zgoda na takie polowania, udzielona w 1989r, została wstrzymana latem 2020r. Francja była ostatnim europejskim państwem, w którym dopuszczano się tego typu działalności, zakreślając limit schwytanych ptaszków na 42 tys. rocznie. Wcześniej za podobne praktyki TSUE skazał Włochy, Hiszpanię i Maltę.Jak wyglądało takie polowanie? Otóż łowca zwabiał ptaki na posmarowane silnym klejem gałęzie. Ptaki przyklejały się do nich nóżkami i często, podczas rozpaczliwej próby uwolnienia, skrzydłami oraz dzióbkami. Schwytane w ten sposób ptaki stawały się "wabikami" przyciągając swoim głosem inne ptaki, będące właściwym celem polowania. Jeśli łowca szybko nie wrócił po ptaszki, to walczyły one o uwolnienie dopóki starczyło im sił, a na koniec umierały z głodu i pragnienia. Zwolennicy takich "polowań", głównie z południa Francji, tym razem muszą uznać wyrok sądu, mimo że łapanie ptaków na klej jest częścią francuskiej tradycji
Morze w płomieniach – Dwa dni temu w Zatoce Meksykańskiej nastąpił wyciek metanu z podmorskiego rurociągu. Metan wydostając się na powierzchnię wody zapalił się i można było ujrzeć jedyny w swoim rodzaju obraz płonącego morza. Pożar udało się ugasić po pięciu godzinach. Według oficjalnych informacji nikt nie doznał obrażeń
archiwum
Gdybyście byli właścicielami elektrycznego pojazdu i gdyby była możliwość ustawienia pobranego ze zbiorów światowej audioteki dźwięku/melodii, jaki dźwięk/melodię byście wybrali do tej funkcji? –
archiwum
 –
Dżungla amazońska patrzy tysiącami oczu - owoce guarany –
archiwum
Oto wysuszone płaszczki –
archiwum
Jest taki kraj...Kamerzysta filmujący bieg studentów Uniwersytetu Shanxi w Chinach na 100m, mimo obciążenia ważącą 4kg kamerą, bez problemu dotrzymał tempa narzuconego przez zawodników. –
Naukowcy z rosyjskiego Laboratorium Kriologii Gleby w Puszczino przywrócili do życia, zamrożone od 24 tysięcy lat w wiecznej zmarzlinie północno-wschodniej Syberii, małe wielokomórkowe zwierzątka - wrotki z grupy Bdelloidea – Eksperyment przebiegł pomyślnie, gdyż wrotki posiadają mechanizm chroniący ich komórki oraz narządy przed uszkodzeniem podczas procesu zamrażania i odmrażania. Szczegółowe badania tego mechanizmu mogą dać odpowiedź, jak zamrozić i przywrócić do życia inne wielkomórkowe organizmy bez szkody dla ich funkcjonowania. Istotne jest też to, że po obudzeniu wrotki zaczęły się rozmnażać w drodze partenogenezy (dzieworództwa). Fot. Michael Plewka
A jednak stare mity mówią prawdę –
Youtuber Joey Helms za pomocą drona nakręcił wnętrze krateru islandzkiego wulkanu Fagradalsfjall podczas pierwszej od 800 lat erupcji – Mimo, że dron wpadł w turbulencje i spadł do lawy, nagrany przez niego film pozostał i Helms udostępnił go na swoim kanale. Dzięki temu i my możemy odbyć wirtualną podróż do wnętrza wulkanu

To nie my, to oni Azja tonie w odpadach, Europa walczy na wszystkich frontach o czyste środowisko

Azja tonie w odpadach, Europa walczy na wszystkich frontach o czyste środowisko –  90% światowego ładunku jest transportowane drogą morską. Większość floty handlowej (w tym ogromne kontenerowce) jest kontrolowana przez kraje Unii Europejskiej, USA, Korei Południowej i Japonii. Lecz co się dzieje, gdy "żywot" tych statków dobiega końca? Ponieważ rozbiórka starego statku generuje niewyobrażalne ilości zanieczyszczeń (między innymi azbestu, rtęci, ołowiu, pestycydów i in.), prawo UE stanowi, że statki zarejestrowane w krajach członkowskich muszą być rozbierane w stoczniach posiadających możliwość ograniczenia zanieczyszczeń do minimum i zezwolenie unijne na taką działalność. Koszty takiej rozbiórki są ogromne. Przedsiębiorstwa zatem rejestrują swoje statki w krajach, które nie mają tak restrykcyjnych przepisów. Dzięki temu mogą tam złomować swoją starą flotę. Dane z lat 2014 - 2018 wykazały, że 80% starych statków handlowych zostało rozebranych w trzech krajach: Bangladeszu, Indiach i Pakistanie. Pierwsze miejsce w tym procederze zajmują kraje Unii Europejskiej. Waga zezłomowanych w 2019 statków pochodzących z tego rejonu wyniosła 2.841.305 ton. Obecnie niemal wszystkie nowe jednostki UE są rejestrowane w krajach pozwalających na szybką i tanią rozbiórkę. Oceany zalewa fala substancji o najwyższym stopniu szkodliwości, na nowotwory umierają pracownicy stoczni rozbiórkowych (w ciągu najbliższych 6 lat umrze z tego powodu prawie 5000 pracowników indyjskich stoczni), okoliczni mieszkańcy i zwierzęta.
Korzystanie z tego, na co rzeczywiście człowieka stać, nie jest żadną ujmą, lecz przejawem zdrowego rozsądku, w przeciwieństwie do obnoszenia się z brakiem wyczucia własnej sytuacji majątkowej połączonym ze snobizmem –
archiwum
Czytając propozycje wyszukiwania w Google czasem trochę się niepokoję, jak długo nasza planeta będzie w stanie unieść to brzemię – [Tłumaczenie z angielskiego: Jaka jest największa planeta na Ziemi]