[demot]
@hippe Organizacje pożytku publicznego utrzymują się z darowizn, jak np 1% podatku. Takie feministki mogą przecież założyć taką organizację. Problem, że nie znalazłyby kogoś na tyle głupiego, żeby im coś podarował.
[demot]
@lelek2 Niestety nie dostaję 500+ :( Jakiekolwiek podwyżki nie usprawiedliwiają zachowania jak dzicz. Widocznie na zachodzie są inne "standardy".
[demot]
@ZONTAR Zasięg jest oczywiście największym problemem, ale w zastosowaniach miejskich jest to praktycznie nieistotne. Nawet w dużej aglomeracji dzienny przebieg takiego samochodu zmieści się w 100km, a taki zasięg elektryki robią z dużym zapasem. Po przyjeździe do domu, po prostu podpinamy samochód pod ładowarkę i na następny dzień jest pełny zasięg. Gdyby ceny elektryków były na poziomie zwykłych samochodów, to na miasto bym wolał właśnie taki. Obecne ceny są mocno zawyżone, choć samochód elektryczny jest o wiele mniej skomplikowany niż spalinowy.
Akumulatory są przecież obecnie używane do recyklingu i to z bardzo dobrą wydajnością. Odzyskuje się około 80% ich masy całkowitej. Jeśli chodzi o źródła metali ziem rzadkich to zużyta elektronika stanowi drugie, najważniejsze źródło ich pozyskania. Obecnie jest mało instalacji przemysłowych odzyskiwania baterii samochodowych, bo jest to zbyt mały rynek i jest to nieopłacalne. W przypadku powszechnego użycia elektryków, takie instalacje na pewno z powodzeniem by działały.
Bardzo istotną zaletą jest eliminacja emisji spalin w miastach. To jest ogromna i pomijana zaleta elektryków. W takim mieścicie jak Warszawa pozwoliłoby to na uzyskanie praktycznie "czystego" powietrza (pomijam niską emisję, bo taka w Warszawie jest pomijalna). Dodatkową zaletą jest o wiele niższy poziom hałasu w miastach.
[demot]
@Xmen1 O tym tu większość lamentujących nie pamięta. Patrzą na wykres z giełdy, a nie biorą pod uwagę cen jakie wynikają z umów międzypaństwowych dotyczących zakupu różnego rodzaju paliw.
[demot]
@apsik100 Jest wiceprezesem rady ministrów, a to nie jest minister. To dwa różne stanowiska.
@yankers Zapis dotyczący konstrukcji rządu jest w Konstytucji. To nie jest żadne widzimisię rządzących.
[demot]
@MirrorOfDoom Kilka dni temu dodałem podobny demotywator, został usunięty z powodu "już wcześniej dodano podobny", choć szukałem i nie znalazłem. Widać i tu też jest "cenzura". Ciekaw kiedy ten skasują?
[demot]
@ksiadz_teofil Rozumiem, że jest to dowód na kolaborowanie z Hitlerem? Stosując podobny, idiotyczny tok myślenia, opór innych państw wobec Niemiec podczas wojny także skutkował ofiarami. Po co walczyli przeciwko Hitlerowi? Mogli nic nie robić, nie byłoby ofiar.
[demot]
@hamsterx A wiesz wielki znafco historii, że tablica dotyczy czasów wojny polsko-bolszewicekiej z 1920 roku? Gdzie Ty masz tam Hitlera? Chodzi o ogromne transporty amunicji, które były wysyłane do Polski przez Węgry i w ogromnym stopniu pomogły Polsce w działaniach wojennych.
PS: a jak już się czepiasz czasów Hitlera i drugiej wojny, to Hitler chciał też zaatakować Polskę od południa i domagał się od Węgier udostępnienia ich terenów to przejścia wojsk niemieckich. Węgrzy odpowiedzieli wtedy, że prędzej wysadzą wszystkie linie kolejowe niż na to pozwolą.
[demot]
@immo Jak już się tak podniecasz to Ci jeszcze jedną rzecz podpowiem. W swoich super obliczeniach używasz cen giełdowych ropy naftowej, tak? A czy taka Polska jak kupuje ropę naftową to po cenach giełdowych, czy może ma tu znaczenie umowa długoterminowa z dostawcą? Sprawdź sobie.
[demot]
@immo No i co Ci wyszło? Benzyna w okresie 2011-2012 była droższa, dziś jest tańsza. Cena w hurcie dziś to jakieś 500-600zł taniej za 1m3. Cena na stacjach w latach 2011-2012 była wyższa niż teraz. Dokonałeś strasznych obliczeń, które to potwierdzają. Czym chciałeś zabłysnąć?
[demot]
@Dawletiarow Nie zmienia to faktu, że wykorzystanie samochodów elektrycznych np. w Warszawie wyeliminowałoby większość emisji w centrum miasta. Wliczam też elektryfikację transportu, już takie autobusy jeżdżą.
[demot]
@Dawletiarow
1. A czy doliczona jest emisja samochodu spalinowego podczas jego eksploatacji? W samochodzie elektryczny odpada wymiana płynu chłodniczego, oleju, sprzęgła, układu wydechowego, dpf. Myślę, że prawie na pewno pominięta jest emisja jaka zachodzi podczas produkcji benzyny, ropy i płynów eksploatacyjnych, bez których samochód spalinowy nie będzie działać. Z chęcią obejrzałbym dobrze zrobioną analizę LCA dla obu tych produktów.
W przypadku samochodów elektrycznych odsuwamy emisję do punktów wytwarzania energii. Nie mamy emisji w miastach itp. To jest ogromny plus samochodów elektrycznych. W niektórych miastach, tam gdzie nie ma niskiej emisji, praktycznie eliminuje to źródła zanieczyszczenia powietrza.
[demot]
@~ge Niemcy mają plany wygaszenia wszystkich elektrowni jądrowych do 2020r. Główny trzon niemieckiej energetyki to elektrownie opalane węglem brunatnym i kamiennym.
[demot]
Ta fabryka nie produkuje smogu. W sumie to żadna nie produkuje. Jedyne co mogą emitować to pewne substancje, które związane są z zanieczyszczeniem powietrza. Smog to tylko zjawisko występujące przy określonych warunkach atmosferycznych. Powietrze może mieć bardzo kiepski skład, bez wystąpienia zjawiska smogu.
[demot]
Aż chce się napisać, że sam jesteś jak małpa z klawiaturą. Dziękuje dobranoc.
PS: małpa z siekierą najprawdopodobniej nigdy nikomu nie zrobiła krzywdy.
[demot] @hippe Organizacje pożytku publicznego utrzymują się z darowizn, jak np 1% podatku. Takie feministki mogą przecież założyć taką organizację. Problem, że nie znalazłyby kogoś na tyle głupiego, żeby im coś podarował.
[demot] @lelek2 Niestety nie dostaję 500+ :( Jakiekolwiek podwyżki nie usprawiedliwiają zachowania jak dzicz. Widocznie na zachodzie są inne "standardy".
[demot] @lelek2 Fajnie. To jak zdrożeje budyń, to mogę sobie spalić kilka samochodów? Super nie mogę się doczekać.
[demot] 2mln długów N. samo się nie spłaci...
[demot] @ZONTAR Zasięg jest oczywiście największym problemem, ale w zastosowaniach miejskich jest to praktycznie nieistotne. Nawet w dużej aglomeracji dzienny przebieg takiego samochodu zmieści się w 100km, a taki zasięg elektryki robią z dużym zapasem. Po przyjeździe do domu, po prostu podpinamy samochód pod ładowarkę i na następny dzień jest pełny zasięg. Gdyby ceny elektryków były na poziomie zwykłych samochodów, to na miasto bym wolał właśnie taki. Obecne ceny są mocno zawyżone, choć samochód elektryczny jest o wiele mniej skomplikowany niż spalinowy. Akumulatory są przecież obecnie używane do recyklingu i to z bardzo dobrą wydajnością. Odzyskuje się około 80% ich masy całkowitej. Jeśli chodzi o źródła metali ziem rzadkich to zużyta elektronika stanowi drugie, najważniejsze źródło ich pozyskania. Obecnie jest mało instalacji przemysłowych odzyskiwania baterii samochodowych, bo jest to zbyt mały rynek i jest to nieopłacalne. W przypadku powszechnego użycia elektryków, takie instalacje na pewno z powodzeniem by działały. Bardzo istotną zaletą jest eliminacja emisji spalin w miastach. To jest ogromna i pomijana zaleta elektryków. W takim mieścicie jak Warszawa pozwoliłoby to na uzyskanie praktycznie "czystego" powietrza (pomijam niską emisję, bo taka w Warszawie jest pomijalna). Dodatkową zaletą jest o wiele niższy poziom hałasu w miastach.
[demot] Jeśli cały internet nad tym myśli, to niedługo na egzaminach z matematyki będą pytania typu "pokoloruj wykres".
[demot] @Xmen1 O tym tu większość lamentujących nie pamięta. Patrzą na wykres z giełdy, a nie biorą pod uwagę cen jakie wynikają z umów międzypaństwowych dotyczących zakupu różnego rodzaju paliw.
[demot] @apsik100 Jest wiceprezesem rady ministrów, a to nie jest minister. To dwa różne stanowiska. @yankers Zapis dotyczący konstrukcji rządu jest w Konstytucji. To nie jest żadne widzimisię rządzących.
[demot] Szydło nie jest ministrem.
[demot] Masz dobry towar.
[demot] @MirrorOfDoom Kilka dni temu dodałem podobny demotywator, został usunięty z powodu "już wcześniej dodano podobny", choć szukałem i nie znalazłem. Widać i tu też jest "cenzura". Ciekaw kiedy ten skasują?
[demot] @ksiadz_teofil Rozumiem, że jest to dowód na kolaborowanie z Hitlerem? Stosując podobny, idiotyczny tok myślenia, opór innych państw wobec Niemiec podczas wojny także skutkował ofiarami. Po co walczyli przeciwko Hitlerowi? Mogli nic nie robić, nie byłoby ofiar.
[demot] @hamsterx A wiesz wielki znafco historii, że tablica dotyczy czasów wojny polsko-bolszewicekiej z 1920 roku? Gdzie Ty masz tam Hitlera? Chodzi o ogromne transporty amunicji, które były wysyłane do Polski przez Węgry i w ogromnym stopniu pomogły Polsce w działaniach wojennych. PS: a jak już się czepiasz czasów Hitlera i drugiej wojny, to Hitler chciał też zaatakować Polskę od południa i domagał się od Węgier udostępnienia ich terenów to przejścia wojsk niemieckich. Węgrzy odpowiedzieli wtedy, że prędzej wysadzą wszystkie linie kolejowe niż na to pozwolą.
[demot] @Xmen1 Podobno... słowo klucz.
[demot] @immo Jak już się tak podniecasz to Ci jeszcze jedną rzecz podpowiem. W swoich super obliczeniach używasz cen giełdowych ropy naftowej, tak? A czy taka Polska jak kupuje ropę naftową to po cenach giełdowych, czy może ma tu znaczenie umowa długoterminowa z dostawcą? Sprawdź sobie.
[demot] @immo No i co Ci wyszło? Benzyna w okresie 2011-2012 była droższa, dziś jest tańsza. Cena w hurcie dziś to jakieś 500-600zł taniej za 1m3. Cena na stacjach w latach 2011-2012 była wyższa niż teraz. Dokonałeś strasznych obliczeń, które to potwierdzają. Czym chciałeś zabłysnąć?
[demot] @Dawletiarow Nie zmienia to faktu, że wykorzystanie samochodów elektrycznych np. w Warszawie wyeliminowałoby większość emisji w centrum miasta. Wliczam też elektryfikację transportu, już takie autobusy jeżdżą.
[demot] @Dawletiarow 1. A czy doliczona jest emisja samochodu spalinowego podczas jego eksploatacji? W samochodzie elektryczny odpada wymiana płynu chłodniczego, oleju, sprzęgła, układu wydechowego, dpf. Myślę, że prawie na pewno pominięta jest emisja jaka zachodzi podczas produkcji benzyny, ropy i płynów eksploatacyjnych, bez których samochód spalinowy nie będzie działać. Z chęcią obejrzałbym dobrze zrobioną analizę LCA dla obu tych produktów. W przypadku samochodów elektrycznych odsuwamy emisję do punktów wytwarzania energii. Nie mamy emisji w miastach itp. To jest ogromny plus samochodów elektrycznych. W niektórych miastach, tam gdzie nie ma niskiej emisji, praktycznie eliminuje to źródła zanieczyszczenia powietrza.
[demot] @~ge Niemcy mają plany wygaszenia wszystkich elektrowni jądrowych do 2020r. Główny trzon niemieckiej energetyki to elektrownie opalane węglem brunatnym i kamiennym.
[demot] Jakby ktoś miał fantazję i poszedł się na balkon odlać to może wacka urwać...
[demot] Ta fabryka nie produkuje smogu. W sumie to żadna nie produkuje. Jedyne co mogą emitować to pewne substancje, które związane są z zanieczyszczeniem powietrza. Smog to tylko zjawisko występujące przy określonych warunkach atmosferycznych. Powietrze może mieć bardzo kiepski skład, bez wystąpienia zjawiska smogu.
[demot] A co ma wiek chrześcijaństwa do wieku meteorytu i Ziemi? Czytałeś Stary Testament?
[demot] @immo Dolar drożeje.
[demot] @vlepek A strzelectwo sportowe?
[demot] Aż chce się napisać, że sam jesteś jak małpa z klawiaturą. Dziękuje dobranoc. PS: małpa z siekierą najprawdopodobniej nigdy nikomu nie zrobiła krzywdy.