Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…

Prally

0 / 0
Prally

[demot] @Moim_zdaniem Zacząć trzeba od tego że dawać dziecku komputer do nauki, to tak jakby zakonnicę wysyłać do burdelu. A w ogóle to niebieskie światło ekranu jest ciężko szkodliwe dla dzieci i nie tylko.

0 / 0
Prally

[demot] @DarkElfus Pierdo... Hipolicie. Ja do dzisiaj używam używam Paviliona z Core 2, z 2018 roku i jakoś działa i ze wszystkim sobie radzi. W międzyczasie zrobiłem mu tylko downgrade z Visty do XP, bo XP dalej jakoś ogarnia, a Vista to klęska.

0 / 0
Prally

[demot] @seybr Patusy nie są tak rozgarnięte. Właściciele lombardów już lepiej, ale wszystko da się załatwić. Myślę że gdyby zrobić blokadę na poziomie biosa, odcinającą ilość widzialnej pamięci, to większość by tego nie obeszła. Przy zamówieniach masowych, nie powinno być problemem załatwienia czegoś takiego, tylko trzeba chcieć.

0 / 0
Prally

[demot] @votum1 Powiedz mi, kogo poza wrodzonym złodziejem może interesować dziedziczenie po śmierci partnera? Złodzieja i mordercę do tego może. Alimenty przy winie to jakiś nieśmieszny żart. Alimenty wprowadzono dlatego, że kiedyś kobiety nie pracowały. A z winą jest tak: Jak facet zdradził to jego wina, a jak żona zdradziła to też jego wina, bo zaniedbywał żonę. Jest dużo takich historii, facet po 12 godzin w robocie żeby zapewnić rodzinie jak najlepszy byt, żona się puszcza, a potem on płaci alimenty.

1 / 1
Prally

[demot] @Apofiss Te laptopy powinny mieć oprogramowanie blokujące instalację innego oprogramowania. Jakoś jak ja na uniwersytecie w Anglii dostałem laptopa z blokadą SSD do jednego gigabajta, to wszystko się dało zrobić. Więc w szkole się nie da? A jeszcze lepiej jakby każda szkoła miała swój serwer, a laptopy były skonfigurowane tak że dałoby się cokolwiek zrobić dopiero po zalogowaniu do vmware i konta na tym serwerze. W sumie zamiast pracowni komputerowej taki serwer można by ogarnąć, i tak mają swoje laptopy i kij.

1 / 1
Prally

[demot] @seybr Wszelki sprzęt do nauki powinien mieć oprogramowanie blokujące możliwość instalacji oprogramowania. Jakby się okazało że nie można grać ani nic zainstalować to by nie było to tak hodliwy towar do lombardu.

0 / 2
Prally

[demot] @BrickOfTheWall A niby jak o tym świadczy głosowanie PRZECIWKO tej poprawce? Głosowali przeciwko poprawce, przegrali. Cała ustawa miała więcej plusów niż minusów, to ją poparli. Co mieli zrobić? Wejść z bombami na salę i dokonać zamachu samobójczego?

0 / 0
Prally

[demot] Niby jaki rasizm? Wystarczy spojrzeć na statystyki, państwa afrykańskie mają większą przestępczość niż Europejskie, w prawie każdym Afrykańskim kraju odsetek zakażonych na HIV jest większy niż w innych państwach świata. To nie kwestia rasy tylko ich biedy i niewiedzy, a skąd to się wzięło to już inna sprawa.

0 / 0
Prally

[demot] @zarki Przy prędkości 30km/h+ brak wspomagania to tylko plus, bo lepiej czuć co się dzieje z przednimi kołami. To prawda że 125p był zwinniejszy, ale Poldek potrafił sporo, jak się go umiało odpowiednio wrzucić w zakręt. Jeszcze jak to jest szeroki Poldek i sie wahacze powiesi wyżej na belce, to zaczyna fajnie jeździć.

1 / 1
Prally

[demot] @AVictor Owszem. Jak już masz papier i cośtam umiesz to możliwości na Zachodzie są nieporównanie lepsze. Ale uniwersytety to syf.

0 / 0
Prally

[demot] @Kar4 Będzie problem ale z tym zakazem wjazdu do miast to osobiście mam to gdzieś. Nie zamierzam być inwalidą na starość, więc do 80tki co najmniej zamierzam regularnie ćwiczyć. Jak nie dam rady biegać, to chodzić na rowierze jeździć. Ogólnie mam gdzieś czy mogę jeździć samochodem po mieście. Dla mnie to nawet byłoby dobrze gdybym musiał zawsze z buta chodzić bo będę dłużej żył. Samochód jest mi potrzebny tylko do wycieczek, podróży do innych miast i do ścigania.

1 / 1
Prally

[demot] @AVictor Jak jesteś na topowej uczelni na stypendium dla zdolniachów. Ja mam zupełnie odwrotne doświadczenia; rozchorowałem się bardzo poważnie i wsparcie studentów na angielskim uniwersytecie tak mi doradzało żebym tylko im płacił za zajęcia w których nie mogłem uczestniczyć. Były też zajecia z wykładowczynią która praktycznie nie znała angielskiego i nikt jej nie rozumiał, a mój tutor wprowadził mnie w błąd i później kłamał. Jest parę wybitnych uniwersytetów na Zachodzie, ale są też absolutnie syfiaste, robioce hochsztaplerkę taką jakiej w Polsce nigdy nie uświadczyłem. I dodam że to był uniwersytet który otarł się o listę Russela i miał nagrodę Guardiana.

0 / 0
Prally

[demot] @Kar4 "Większość ludzi odruchowo omija bliższą przeszkodę, nie wylicza czy zdąży wrócić przed autem z naprzeciwka." - czyli najbezpieczniejszy będzie samochód bardzo niski, z wyważeniem między 60-40 przód-tył, do 50-50 przód-tył, bo taki samochód będzie mieć największą prędkość zakończenia manewru bez wpadania w poślizg. Żaden SUV nie spełnia obu tych warunków. A dziennikarze motoryzacyjni to skorumpowani biedacy, którzy będą zachwalać wszystko co nowe, bo wtedy dostają nowe samochody do testów, są zapraszani na targi, mają o czym pisać i mają pracę. Najlepszym tego dowodem jest, że przez lata zachwalali niemieckie zawieszenia aluminiowe, które, tak, dają o ułamki sekundy lepsze czasy na torze i minimalnie lepszy komfort, ale za to dużo łatwiej ulegają uszkodzeniu, przez co samochód łatwiej traci geometrię i staje się niebezpieczny, a przy tym naprawa takiego zawieszenia jest wielokrotnie droższa niż bardziej wytrzymałego zawieszenia stalowego.

1 / 1
Prally

[demot] @bobycob Nie, mylisz pojęcia. ASR od niemieckiego Antriebsschlupfregelung, czyli po angielsku drive slippage regulation' czyli to co u innych producentów jest nazywane traction control system (TCS), to bardzo prosty system który porównuje prędkość kół napędzanych z prędkością tych które nie są napędzane, i jeżeli występuje duża różnica, to przymyka przepustnicę, zmniejszając tym samym obroty silnika i zapobiegając buksowaniu kół. I tak, stał się użyteczny w motorsportach w których przestano stosować kierowanie gazem, czyli w wyścigach torowych. W rajdach jego użycie to byłby samo-sabotaż. Natomiast ESP, zwane także ESC lub DSC, kontroluje utratę przyczepności bocznej opon przedniej lub tylnej osi czyli tzw. nadsterowność i podsterowność. W motorsporcie jest to w ogóle nieużywane, bo spowalnia samochody, i w niektórych dyscyplinach, uniemożliwia wykonanie wielu użytecznych manewrów. W manewrze łosia niby pomaga, bo auto nie wpadnie w poślizg (jak już wpadnie to przy takiej prędkości że zginiesz), ale problem polega na tym że bardzo spowalnia samochód, więc w aucie z ESP jest z drugiej strony zwiększone ryzyko że podczas omijania "łosia" nie zdążysz wyprzedzić/ominąć przeszkody, będziesz mieć zderzenie czołowe i zginiesz. W praktyce kluczowe jest tutaj wyważenie, wysokość środka ciężkości i całkowita przyczepność opon. Generalnie im wyższy samochód, tym mniejszą prędkość będzie mógł utrzymać w trakcie manewru, z ESP czy bez, więc szansa na śmierć przy manewrze łosia wzrasta.

0 / 0
Prally

[demot] @koszmarek66 Jestem mężczyzną, mam 33 lata, nie mam własnego mieszkania ani wkładu własnego. W Polskiej kulturze to znaczy że już nigdy nie będę miał rodziny.

-2 / 6
Prally

[demot] @dakonto 11 Nie obrażaj mnie. 2. Jestem bardzo zawiedziony Konfederacją. Choć dale uważam, że media pokazują ją nieuczciwie. I nie tylko TVP. Powiedz mi, jak można przedstawiać antypisowski ruch, jako potencjalnego sojusznika PiSu? Przyznam że straciłem z oczu Konfę odkąd Korwin oddał władzę, ale pamiętam jak Korwin pisał na Facebooku że chce być "w kordonie sanitarnym wokół PiS", a TVN i tak przekonywał że Kaczyński będzie rządził w koalicji z Korwinem. Tak się nauczyłem nie ufać TVNowi, bo czytałem codziennie, najpierw felietony, a potem Facebook Korwina, a potem słuchałem TVN i było dla mnie jasne że TVN nie powiedział o Korwinie słowa prawdy. A już na pewno nie o jego chęciach do koalicji. Korwin też jasno mówił że ewentualna koalicja z PiS mogłaby być tylko na drodze szantażu: ustawa za ustawę. Nie wiem jak teraz robi cała Konfa, bo Mentzen mnie zniechęcił, ale jak Korwin był na topie w środowisku, to mówił głośno że jest wrogi PiSowi. A z całokształtu jego wypowiedzi, niektórzy sympatycy nawet wnioskowali że chce żeby zacząć dokonywać zamachów na przywództwo PiSu. Korwin wielokrotnie popierał rozwiązania siłowe i wprost pisał o strzelaniu do komunistów i ciągle powtarzał że PiS to komuniści.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 kwietnia 2023 o 2:56

0 / 0
Prally

[demot] @Kar4 To nie ma sensu. Jeżeli hamowanie ma zmniejszyć skutki zderzenia, to nie należy w ogóle wykonywać manewru łosia, tylko walić w przeszkodę stacjonarną bo tam będzie mniejsza energia kinetyczna. Manewr łosia ma na celu ominięcie przeszkody, zatem tak jak przy wyprzedzaniu, prędkość zakończenia manewru powinna być jak największa. Co do prędkości Xantii, nie tylko stan samochodu czy opon, ale choćby temperatura czy jakość asfaltu. Kto jeździł na torze w Miedzianej Górze, ten wie że nic tak nie zmienia sytuacji jak jakość asfaltu po którym się jedzie. Technika wejścia też będzie miała ogromny wpływ. To co w jednym samochodzie będzie najszybszą techniką pokonania danego zakrętu, w drugim doprowadzi do niepotrzebnego poślizgu. Ja np. na Polonezie nauczyłem się, że w wielu wypadkach najlepszym sposobem zmuszenia samochodu do skrętu, jest ekstremalnie szybkie i gwałtowne skręcenie kierownicą o ćwierć obrotu i wyprostowanie jej zanim przednie koła stracą przyczepność. W ten sposób samochód wpadał w poślizg wszystkich czterech kół, ale za to potem leciał jak po sznurku i potrafił skręcić tam, gdzie wszystko leciało prosto w krzaki. Przy czym przy normalnym prowadzeniu leciał w krzaki nawet tam, gdzie nowocześniejszy samochód przejechał bez problemu. Moim zdaniem miarodajny test powinien być wykonywany nie przez przypadkowego palanta, tylko przez kierowcę rajdowego który testowałby wszystkie możliwe techniki, a jedyną mierzalną wartością byłaby prędkość zakończenia manewru i powinna być podawana w dwóch wersjach: najwyższej jaką udało się uzyskać dowolną techniką i najwyższej przy technice zbliżonej do ustalonej na stu noobach.

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 kwietnia 2023 o 1:26

2 / 4
Prally

[demot] @balard Chińczycy robią takie rzeczy. U nich jest taka zasada, że ludzie którzy mają pieniądze gnoją tych którzy są "niżej" w hierarchii, czyli np. pracowników restauracji i hotelarzy u których wynajmują pokoje. Później się dziwią jak przyjeżdżają do Europy, gdzie są inne zwyczaje, i obsługa ich wyrzuca.

0 / 0
Prally

[demot] @Kar4 Manewr łosia zakłada, że musisz szybko wrócić na własny pas aby uniknąć zderzenia z samochodem nadjeżdżającym z naprzeciwka. A co za tym idzie, jeszcze bardziej niż prędkość wejścia, istotna jest prędkość wyjścia, bo to ona decyduje jak szybko zakończysz manewr. Nawet jeżeli jakieś nowsze samochody, mają podobną prędkość wejścia, to przez wyhamowujące je ESP będą mieć zderzenia czołowe, w scenariuszu w których Xantia wraca na własny pas w ostatnich możliwych sekundach. Jeżeli za kierownicą Xantii będzie siedział ktoś kto potem poradzi sobie z ewentualnym uślizgiem, to wyjdzie bez szwanku z sytuacji, w której "rozsądny" kierowca w nowoczesnym samochodzie może w sumie zabić nawet 10 osób włącznie z sobą. Wydaje mi się że to testowano w latach 90: przy jakiej maksymalnej prędkości możesz nie tylko nagle zmienić pas, ale też jak szybko możesz na niego wrócić. A nie to przy jakiej prędkości auto wpadnie w poślizg. Test który robią ci Hiszpanie, jest zupełnie bez sensu, bo zakłada manewr powrotu na własny pas jest zbędny, skoro nie boją się hamowania i zderzenia z samochodem nadjeżdżającym z naprzeciwka.

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 kwietnia 2023 o 14:08

0 / 0
Prally

[demot] @Kar4 I to jest właśnie problem z tym testem. Test łosia z lat 90 zakładał wykonanie manewru przy największej prędkości... bo zakładał że kierowca wraca na swój pas żeby uniknąć zderzenia czołowego. Jaki jest sens powrotu na własny pas jeżeli przeciwny jest wolny? A taki scenariusz zdaje się mierzyć współczesny test który mierzy prędkość wejścia, a nie mierzy prędkości wyjścia. W sytuacji identycznej do tej w której Porsche wraca na własny pas, o sekundę unikając zderzenia czołowego, wyhamowany przez ESP SUV zderzy się czołowo.

-1 / 1
Prally

[demot] @rafal199 To co wrzuciłeś to nie jest SUV. Normalny typ nadwozia z lekko podniesionym zawieszeniem klasyfikowałby go jako crossovera. W dodatku jest to samochód mniej więcej z takim prześwitem jaki miał każdy samochód osobowy w latach 70-80. To nie jest SUV, tylko normalny samochód osobowy. Passaty i Skoda z filmu to konwersje na elektryki z baterią z tyłu i zaburzonym rozkładem masy, Nie znasz angielskiego, więc nie rozumiesz.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 kwietnia 2023 o 12:57

1 / 1
Prally

[demot] @Radiel Ja nie jestem. Rozumiem że ten facet to wariat i antysemita, ale jak my nie będziemy spuszczać na postrach łomotu imigrantom z Bliskiego Wschodu, to za 10-15 lat będą u nas ich całe dzielnice. A kto widział taką dzielnicę osobiście, kto widział zamieszki w których ponad tysiąc chłopa rozwala miasto i codziennie czytał w prasie o tym że jakiś Arab zadźgał emeryta który zbierał na potrzebujących żeby go okraść, albo wysadził się w taksówce bombą, to zmienia zdanie nt. otwartości. Ojciec nowoczesnej idei tolerancji, John Locke napisał: "Jest rzeczą niezgodną z rozumem, żeby państwo tolerowało tych, którzy tolerancji nie uznają jako własnej zasady. Robiąc tak, państwo udziela ochrony tym, których celem jest zniszczyć je tak szybko, jak tylko zdołają."

0 / 0
Prally

[demot] @shetland Nawet nie do końca są oszukiwani. Jak mieszkałem w Anglii, to tam gdzie pracowałem był taki czarny ochroniarz co się modlił 5 razy dziennie (dosłownie!) i miał pięcioro dzieci. A pracował na najniższą stawkę tylko 15 godzin na tydzień. Jak go było stać na piątkę dzieci pracując 2 dni w tygodniu za najniższą stawkę? Ano tak, że jako ojciec 5ciorga dzieci, dostał dom od miasta i wszystko miał zapłacone z Universal Credit czyli czegoś w rodzaju ichniego zasiłku. Dla porównania, mój kolega, Szkot, który też pracował jako ochroniarz, pracował 6 dni w tygodniu i nie było go stać nawet na własne mieszkanie. Tzn. wynajmował, póki nie poszła mu uszczelka pod głowicą w starej Astrze którą dojeżdżał do pracy z innego miasta. Musiał z powrotem się wprowadzić do rodziców żeby mieć pieniądze na naprawę. Tego są uczeni imigranici na Zachodzie: nie pracuj, lub pracuj niewiele w bezwartościowej pracy, rób dzieci i państwo ci da. Powstaną całe pokolenia ludzi bez etosu pracy na których utrzymanie nie będzie już pieniędzy i będą sfrustrowani. Będzie masa chętnych do ataków terrorystycznych.

-2 / 2
Prally

[demot] @PitBull9010 Jakie najlepsze rozwiązania? Ciągnąć dalej ropę od narodów które marzą o wymordowaniu nas, bo tak im mówi Koran? Albo od Rosji? A może przejść na biopaliwo? Ceny żarcia skoczyłyby na światowych rynkach o ponad 1000%. Rocznie byłoby 100 milionów imigrantów nieznających języka i nie rozumiejących zasad współżycia społecznego walących do Europy drzwiami i oknami, z czego połowa to też byliby Muzułmanie.

-1 / 1
Prally

[demot] @csnrdi Przejście na biopaliwa spowodowałoby dramatyczny wzrost cen żywności, w konsekwencji ogromne przyspieszenie migracji z południa na północ. I tak czeka nas wojna domowa z migrantami z Bliskiego Wschodu i Afryki. Jedyną alternatywą dla niej byłoby mordowanie nielegałów na granicach. Mam wrażenie że ktoś chce odsunąć ją w czasie bo nie chce dożyć czasów kiedy trzeba będzie sobie powiedzieć że czasami stosowanie metod samoobrony w stylu Hitlera jest konieczne.

« poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10246 247 następna »