W czasie kampanii wyborczej w 2021, Michał Kuczmierowski i Mateusz Morawiecki, walcząc o poselskie mandaty, zamiast przekazać Ukrainie agregaty prądotwórcze, rozdali je w ramach kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości.
Agencja StoPro, należąca do Dominika Basiora, otrzymała zlecenie na dostarczenie agregatów od Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, mimo powiązań z organizacją kampanii wyborczej dla Morawieckiego i Kuczmierowskiego.
Dominik Basior oraz Paweł Szopa byli beneficjentami kontraktów o wysokiej wartości od RARS, z organizacjami bliskimi władzom Polski, występujące w roli sprzedawców sprzętu dla Ukrainy, który nie został jednak przekazany.
W raporcie operacji specjalnej "Walet", CBA wskazało na przekazywanie korzyści materialnych i promocji politycznej w zamian za realizację zleceń i wsparcie kampanii wyborczej.
Paweł Szopa, założyciel marki Red is Bad, przez lata był faworyzowany przez Zjednoczoną Prawicę, co potwierdzają kontakty z prezydentem Andrzejem Dudą i politykami PiS.
Powód/geneza wydarzeń: Kontrakty przyznane przez RARS dla firm blisko związanych z politykami rządzącej wówczas partii w Polsce, które miały być przeznaczone na pomoc Ukrainie, lecz wykorzystano je do promocji politycznej.
Miejsca, daty, nazwiska: Michał Kuczmierowski, Mateusz Morawiecki, Dominik Basior, Paweł Szopa, Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych, Prezydent Andrzej Duda, kampania 2021, Polska.
Komentarze
Pokaż komentarze