Też was wkurzają telemarketerzy? Zobacz 10 skutecznych sposobów na uwolnienie się od tych irytujących rozmów (11 obrazków)
Powiedz, że jesteś nieletni i nie możesz podejmować takich decyzji

Zgodnie z zasadami sprzedaży przedstawiciel firmy ma wierzyć we wszystkie słowa klienta. Jeśli mówi na przykład, że jest ubezwłasnowolniony, marketingowiec nie może się z nim nie zgodzić. Nie wolno obsługiwać takich osób — jedynie z rodzicami lub opiekunami.
Kolejnym powodem, dla którego firma nie może prowadzić konsultacji z daną osobą, jest jej niepełnoletność. Nawet jeśli mówisz niskim dorosłym głosem, że masz 13 lat, marketer musi przyjąć to do wiadomości. O ile nawet prawo nie zabraniałoby sprzedawania czegoś małoletniemu, najpewniej nie będą się z tobą kłócić, ponieważ wolą nie mieć do czynienia z nastolatkami
Powołaj się na literę prawa

W większości krajów istnieją przepisy stanowiące, że firmy muszą mieć twoją pisemną umowę, aby móc się z tobą skontaktować. A oczywiście nie mają takiej umowy. Zwykle centra kontaktu z klientami usprawiedliwiają swoje wykroczenia wymówką, że ktoś z twoich znajomych musiał udostępnić im twój numer. Nie wahaj się poprosić ich o usunięcie kontaktu do ciebie z ich bazy danych.
A żeby już nie oddzwaniali, uprzedź, że będziesz nagrywać rozmowę, bo nie przestrzegają ustawy o ochronie danych osobowych
Udawaj, że jesteś przestępcą lub bankrutem

Celem wszystkich „zimnych telefonów” jest zdobycie twoich pieniędzy: jeśli powiesz im, że jesteś bankrutem, rozmówca szybko się rozłączy. A gdy ktoś mówi ci, że wygrałeś darmową wycieczkę na Teneryfę, możesz poinformować go, że masz zakaz opuszczania kraju
Zainstaluj aplikację namierzającą nieznane numery

Możesz na przykład skorzystać z apki Truecaller (dostępna na Androidzie i iOS), która śledzi każde połączenie z nieznanego numeru. Program wyszukuje numer we własnej bazie danych marketerów, oszustów i innych osób, z którymi nie chcesz się kontaktować. Jeśli dany numer znajduje się na czarnej liście, aplikacja nie pozwoli ci odebrać połączenia, dzięki czemu zaoszczędzisz czas
Zmarnuj ich czas

Konsultanci w bardzo krótkim czasie muszą uzyskać wiele pozytywnych słów na temat usługi lub produktu, dlatego nie lubią, gdy potencjalny klient trwoni ich czas.
Jak tylko przedstawią ofertę, nie spiesz się z odrzuceniem propozycji. Zamiast tego okaż swoje zainteresowanie. Gdy skończą zaznajamiać cię ze szczegółami, poproś, żeby powtórzyli wszystko jeszcze raz, ponieważ nie słuchałeś uważnie
Użyj wyobraźni

Jeśli jesteś odważny, możesz się trochę pośmiać. Kiedy zapytają cię: „Jak mam się do pana zwracać”, powiedz coś w rodzaju „Panie Prezydencie”. Natychmiast zauważysz, jak bardzo na atrakcyjności zyska ich oferta. „Panie Prezydencie, nasz bank oferuje panu najlepsze warunki”. Puść wodze fantazji — możesz też powiedzieć, że jesteś Jurkiem Kilerem lub Chewbaccą
Udawaj, że jesteś osobą prawną

Wszystkie publiczne numery telefonów muszą zostać usunięte z bazy danych. To oczywiste, że po takiej odpowiedzi to oni pierwsi się rozłączą, a nie ty. Jeśli mimo to rozmowa się przedłuża, możesz powiedzieć: „Proszę czekać, skontaktuję pana z przełożonym” i po prostu wstrzymać połączenie
Komentarze
Pokaż komentarze