10 psychologicznych sztuczek przydatnych w rozmowach kwalifikacyjnych, które mogą zmusić rekrutujących do walki o ciebie (11 obrazków)
Gołe nogi mogą zepsuć pierwsze wrażenie

Kolor twoich ubrań ma duży wpływ na to, jak widzą cię inni ludzie. Na przykład, jeśli masz na sobie niebieski lub brązowy garnitur, oznacza to, że jesteś poważnym kandydatem. Jedynym kolorem, który automatycznie odpycha pracodawców jednomyślnie, jest pomarańczowy. Ale kolor to nie jedyna rzecz, o której powinieneś pamiętać.
Nie zapomnij o rajstopach. Ankiety pokazują, że taki mały szczegół jest naprawdę ogromny! Uważa się, że kobiety z gołymi nogami podczas rozmów kwalifikacyjnych są niepoważne.
I jeszcze jedno o wysokich obcasach - psychologicznie, wysocy ludzie wyglądają jak liderzy i profesjonaliści. Nawet ich średnia pensja jest wyższa niż tych, którzy są niżsi
Nie umawiaj się na poniedziałki, lub piątki

Psychologowie i doświadczeni rekruterzy znaleźli idealny czas na rozmowę o pracę: we wtorek od 10:00 do 15:00 Tego dnia i o tej porze masz największe szanse na wywarcie dobrego wrażenia na pracodawcy. Oto dlaczego: poniedziałek to trudny dzień dla wszystkich, a dział HR nie jest wyjątkiem. W piątki wszyscy myślą o weekendzie. Tak więc czas, który możesz wykorzystać na swoją korzyść, to środek tygodnia, o ile nie jest to wczesny poranek
Sztuczka odzieżowa, która zdecydowanie pomoże w walce o pracę

W psychologii istnieje pojęcie znane jako wzmocnienie pozytywne - jest to przyjemny wynik chęci człowieka do dalszego działania. Możesz wykorzystać ten efekt na swoją korzyść.
Nawet najsurowszy pracodawca podświadomie zaufa osobie poszukującej pracy, jeśli stwierdzi, że ma z nią coś wspólnego. Na przykład hobby, podobny styl ubierania, muzyka lub książki. Nawet jeśli nie jesteś idealnym kandydatem, podobieństwa zapewnią Ci więcej punktów
Uśmiech może zepsuć wrażenie, nawet jeśli jesteś profesjonalistą

Osoby rekrutujące nie lubią ludzi szeroko uśmiechających się. I to nie tak, że są podłe czy wredne, jest to stwierdzenie czysto psychologiczne. Uważa się, że osoba, która zbyt często się uśmiecha, jest mniej poważna.
Jedynym rodzajem pracy, w którym uśmiechnięci ludzie mają przewagę, jest praca z ludźmi (na przykład w sprzedaży). We wszystkich innych dziedzinach rekruterzy chcą mieć osobę raczej poważną
Sprytna sztuczka podczas odpowiadania na pytania z CV

W dużych firmach rekruterzy muszą przeprowadzić wiele rozmów kwalifikacyjnych, które z reguły są podobne. Przyszli pracownicy odpowiadają na pytania, które spodziewają się usłyszeć, więc rozmowa kwalifikacyjna kończy się gładko i perfekcyjnie. W końcu wszyscy poszukujący pracy są dokładnie tacy sami w oczach rekrutujących. Ale jest pewna tajemnica.
Przełam monotonię i powiedz: "Pozwól, że powiem ci coś, czego nie ma w moim CV". Ta fraza sprawi, że zobaczą cię w zupełnie innym świetle
Specjalna technika mówienia zapewni ci pewne przywileje

Wszystkim ludziom się podoba, gdy ktoś ich słucha uważnie. Rekruterzy nie są wyjątkiem. Psychologowie zalecają stosowanie techniki zwanej słuchaniem refleksyjnym. Jest to strategia komunikacyjna, która składa się z 3 kroków: powtórz, zgódź się i dodaj. Nie możesz tylko słuchać i kiwać głową, musisz poinformować osobę, że zrozumiałeś informacje. Poniżej znajduje się przykład tego.
Osoba rekrutująca: „Szukamy osoby, która jest gotowa spędzić 8 godzin w biurze od poniedziałku do piątku, a czasem w weekendy, gdy zajdzie taka potrzeba. Płacimy dodatkowo za pracę w nadgodzinach. ”
Ty: „Innymi słowy, będę miał regularny tydzień pracy z okazjonalną pracą w nadgodzinach (powtórz). Uważam, że jest to w porządku (zgadzam się). Mogę jednak zoptymalizować proces i sprawić, aby nikt nie musiał pracować w weekendy (dodaj). ”
Ta strategia pozwoli Ci stać się prawdziwym mistrzem negocjacji. Ktoś, z kim już się zgodziłeś, nie może odmówić
Zdjęcie w CV powinno być trochę prowokujące

Kobiety, które pokazują dekolt na zdjęciu CV, dostają tę pracę znacznie częściej. Oczywiście nie idź za daleko. Ale jeśli pracodawca musi wybierać między kobietą w koszuli zapinanej na guziki a kobietą z dekoltem, najprawdopodobniej wybierze tę drugą. Ta zasada działa we wszystkich zawodach, od księgowości po sprzedaż
Komentarze
Pokaż komentarze