Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…

Marian_Rozsadny

1 / 1
Marian_Rozsadny

[demot] Obejrzałem bardzo wiele nagrań z walk na Ukrainie. Kobiety w mundurach patrolowały ulice w Kijowie, kierowały ruchem koło granicy z Polską, sterowały dronem. Nie widziałem ani jednego filmu, gdzie uczestniczą bezpośrednio w walce. I dlaczego zakładasz, że kobiety są przeze mnie znienawidzone? Dlatego, że chcę mieć takie same prawa?

2 / 2
Marian_Rozsadny

[demot] Dlaczego zakładacie, że chodzi akurat o Ukrainę? To dotyczy każdego kraju. Dopóki jest dobrze, to szanujemy prawo do decydowania o sobie. A jak się zaczyna rozpierducha, to nagle mężczyźni tracą to prawo. Nosisz spodnie, więc walcz. Nawet jeżeli nie chcesz.

0 / 2
Marian_Rozsadny

[demot] @adawo Białko zwierzęce jest kilka razy bardziej efektywnie wchłaniane przez organizm człowieka. Cóż z tego, że zjesz soję zawierającą 500g białka, jeśli przyswoisz najwyżej 50g? Reszta przeleci przez Ciebie. To marnotrawstwo.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2020 o 2:39

0 / 2
Marian_Rozsadny

[demot] Nie zapisywałem źródeł, bo to nie jest praca naukowa. Sam zrób research, jeśli chcesz mieć precyzyjne dane. Jedyne nadużycie, do którego się przyznaję, to władowanie łącznej ilości paliw używanych w procesie produkcji i transportu żywności do tej kategorii "mazut". Niewiele to zmienia, bo suma się zgadza, a paliwa powszechnie stosowane w głębokiej Azji i Ameryce Południowej nie odpowiadają jakością tym znanym z Europy. Znaczna ilość pojazdów służących do drobnego transportu i prac pomocniczych to dwusuwy, których jakość spalin nie wymaga komentarza.

0 / 2
Marian_Rozsadny

[demot] @Finger03 Wiem, że nie używają, jeśli nie liczyć starych ciężarówek, które jeżdżą na czym się da. Nowobudowane statki też już oficjalnie nie używają mazutu. Jednak większość masowców ma ponad 20 lat i może nie wpuszczą ich do Rotterdamu, ale do innych portów już tak. Gdybym chciał to napisać precyzyjnie to musiałbym wyliczyć, ile w tym symbolicznym litrze paliwa jest mazutu, ile diesla ciężarówek, ile benzyny ołowiowej i bezołowiowej małych pick-upów i maszyn rolniczych stale obsługujących uprawy, ile paliwa do azjatyckich dwusuwów, ile do pojazdów dowożących pracowników, ile oleju przekładniowego się wymienia, ile opon się ściera. I tak dalej. Dodaj do tego, ile się zużywa paliwa do zakładów przetwórczych. Na pewno łącznie wyjdzie więcej niż waga ładunku.

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2020 o 2:24

2 / 2
Marian_Rozsadny

[demot] @liska1234 Sam jej mało mięsa. Pewnie jest to jakieś 10% mojej diety. Całkowita rezygnacja z mięsa jest zwyczajnie niezdrowa. Wymaga suplementacji, a białka roślinne wchłaniają się gorzej od zwierzęcych.

0 / 2
Marian_Rozsadny

[demot] @morowindus Oni są spoko. Ja nie mam nic do wegetarian, którzy żyją po swojemu. Przeszkadzają mi tacy, którzy mówią, jak mam żyć.

9 / 19
Marian_Rozsadny

[demot] @carramia wszystkie te rośliny nie są uprawiane w porcie, tylko w głębi lądu. Trzeba je zasiać, nawozić, podlewać, zebrać, przetworzyć, dostarczyć do portu i załadować na statek. To wszystko nie dzieje się za sprawą czarów, tylko wymaga energii i pracy, pochodzącej z paliw kopalnych. Jest bardzo prawdopodobne, że po zsumowaniu waga spalonych paliw sporo przewyższa wagę produktu.

1 / 1
Marian_Rozsadny

[demot] Grzywna?! Powinna iść do pierdla na tyle, ile groziło niesłusznie oskażonemu. A odszkodowanie niezależnie od tego.

1

 
Color format