Spadek sprzedaży w USA: W IV kwartale 2024 r. McDonald's odnotował spadek sprzedaży porównywalnej o 1,4% w USA, co osłabiło globalne wyniki firmy.
Przyczyny spadku: Głównymi czynnikami były wyższe ceny, które zniechęciły klientów (62% ograniczyło wizyty), oraz zatrucie bakterią E.coli w październiku, które wpłynęło na spadek sprzedaży i zaufania do marki.
Postrzeganie fast foodów jako luksusu: 78% amerykańskich konsumentów uważa jedzenie fast food za luksus, co wpłynęło na ograniczenie wydatków w tej kategorii.
Kontratak McDonald's: Firma wprowadziła promocyjną ofertę McValue za 5 dolarów oraz akcję "kup jeden, dodaj za dolara", aby przyciągnąć wrażliwych cenowo klientów.
Najgorsze wyniki od pandemii: Wyniki za IV kwartał 2024 były najsłabsze od II kwartału 2020, kiedy to lokale były zamykane z powodu pandemii COVID-19.
Komentarze
Pokaż komentarze