Mazda, pomimo rosnących wymagań dotyczących emisji spalin, postanowiła nadal oferować silniki spalinowe.
Od 1 stycznia 2025 roku w Australii zaczną obowiązywać nowe przepisy nakładające kary za przekraczanie limitów CO2, jednak firma kalkuluje ryzyko finansowe na rzecz zadowolenia klientów.
Vinesh Bhindi, dyrektor zarządzający australijskiego oddziału Mazdy, podkreśla priorytetowe znaczenie preferencji klientów w strategii marki.
Australia, gdzie Mazda sprzedaje około 100 000 pojazdów rocznie, jest kluczowym rynkiem dla marki, co wpływa na decyzje związane z ofertą produktową.
Oprócz silników tradycyjnych, Mazda planuje rozwijać hybrydy typu plug-in, aby częściowo ograniczyć emisję CO2 i zaspokoić potrzeby bardziej ekologicznych konsumentów.
Powód decyzji: Kluczowy rynkowy potencjał Australii oraz preferencje klientów, które nakierowały strategię marki na utrzymanie asortymentu silników spalinowych.
Komentarze
Pokaż komentarze