Poznaj główne różnice między szefem, dla którego się pracuje a liderem, z którym chce się współpracować (11 obrazków)
Bezosobowy vs. Solidarny

Szef pojawia się, wydaje rozkazy i znika, nic o nim nie wiadomo. Lidera znasz, wiesz coś o nim, a on także traktuje cię jak osobę, nie jak numer w tabelce
Wykorzystuje ludzi vs. Rozwija ludzi

Szef wyciśnie z ciebie ostatnie soki, użyje cię do pracy, której potrzebuje. Lider sprawi, że będziesz chciał być coraz lepszy w tym, co robisz
Zgarnia nagrody vs. Potrafi nagradzać

Nic tak nie dobija, jak to, że ktoś przypisuje sobie twoją pracę. Lider potrafi podziękować i docenić zespół, który pracował na odniesieniem sukcesu
Kontroluje vs. Pozwala działać

Szef kontroluje i sprawdza wszystko, nie dając ci możliwości wykazania się. Lider pozwoli ci na pewną swobodę i będzie obserwował, jak sobie z tym poradzisz
Nakazuje vs. Prowadzi

Ponoć dowódcy dzielą się na takich, którzy mówią „naprzód” i „za mną”. Podobnie szef, nakaże ci coś zrobić, lider będzie starał się towarzyszyć i być na bieżąco z wyzwaniem
Władca vs. Partner

Szef będzie rządził tobą, wydawał rozkazy i nie przejmował się tobą. Lider zmotywuje cię do pracy, doradzi i wysłucha
Skupiony na celu vs. Skupiony na zespole

Szefa będzie obchodził tylko rezultat działań, nic więcej. Lider sprawi, że zespół będzie chciał działać i motywować się nawzajem
Komentarze
Pokaż komentarze