Data i miejsce: Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się w dniach 6-9 czerwca 2024 roku, a w Polsce w niedzielę, 9 czerwca.
Kampania profrekwencyjna: Parlament Europejski rozpoczął kampanię, która poprzez emocjonalny spot stara się zachęcić Europejczyków do głosowania. Ma na celu przypomnienie, że udział w wyborach chroni demokrację.
Spot reklamowy: Czterominutowy spot przedstawia starsze osoby z różnych państw UE, które dzielą się trudnymi doświadczeniami z przeszłości, przypominając o kruchości demokracji.
Przesłanie kampanii: "Wykorzystaj swój głos. Inaczej inni zadecydują za ciebie" - hasło kampanii podkreśla wagę ochrony demokracji i uczestnictwa w wyborach.
Frekwencja i zainteresowanie: W 2019 roku frekwencja wyniosła 50,6%. Przewidywane jest zwiększenie zainteresowania, z 60% obywateli UE zainteresowanych wyborami i 71% twierdzących, że oddadzą głos.
Powód: Demokracja nie jest dana raz na zawsze, a Europa doświadczała czasów bez wolności, co w szczególności przypominają bohaterowie spotu.
Komentarze
Pokaż komentarze