Kultowa polska bajka o Misiu Uszatku, znanym teraz w Japonii jako „Kumachan”, zdobywa popularność w Kraju Kwitnącej Wiśni, dzięki sprzedaży wszystkich odcinków przez Telewizję Polską.
Zainteresowanie postacią doprowadziło japońskie firmy do chęci kontynuacji współpracy z polskimi twórcami, a Studio SeMaFor rozważa stworzenie pełnometrażowego filmu kinowego.
Eden Entertainment, które nabyło prawa do serii, promuje „Kumachana” poprzez stronę internetową, sprzedaż płyt DVD i zabawek, co świadczy o dużym zainteresowaniu japońskiej publiczności tym projektem.
Fumio Furuya, szef Eden Entertainment, wyraził podziw dla polskiej produkcji i planuje możliwość zorganizowania festiwalu filmów animowanych SeMaFora w Japonii.
Sukces Misia Uszatka pokazuje, że polska animacja ma uniwersalny urok i współpraca międzynarodowa otwiera nowe możliwości dla polskich produkcji na globalnej scenie.
Komentarze
Pokaż komentarze