Internauci ujawniają na co warto zwrócić uwagę podczas wizyty w restauracji, by zaoszczędzić nam rozczarowań (21 obrazków)
Jestem kucharzem w eleganckiej restauracji. Jeśli otrzymujecie zamówienie po niemożliwie krótkim czasie, to zły znak. Mówię o daniach głównych, które opuszczają kuchnię po jakichś 10 minutach. To zwykle oznacza, że zostały przygotowane wcześniej i czekały na odgrzanie

Pracowałem jako kucharz przez 4 lata. Jeśli jesteście dociekliwi, przejdźcie się na tyły lokalu, w okolice śmietników. W dobrej restauracji to miejsce wygląda jak typowy śmietnik. W przypadku lokali, które lepiej omijać szerokim łukiem, zobaczycie totalny bałagan. Kucharze niewyrabiający się z zamówieniami nie składają pustych pudeł i nie wynoszą worków. Wyrzucają śmieci, gdzie popadnie, żeby zająć się nimi później. Zaniedbane tyły pokazują, jak zarządzana jest restauracja

Jeśli w tym samym menu znajdziecie posiłki różnych kuchni, raczej nie będą one dobre. Nie ufam lokalom, które przygotowują japońskie i włoskie dania w tej samej kuchni

Jeśli odwiedzacie restauracje z bufetem, zwracajcie uwagę, co obsługa robi z NIEMAL PUSTYMI pojemnikami. Gdy żywność trafia pod lampę grzewczą lub na stół parowy, jest wystawiona na zakres temperatury, który umożliwia rozwój bakterii. Obowiązuje określony czas, przez jaki jedzenie może przebywać w takich warunkach, zanim zacznie być szkodliwe. Po tym czasie nie wolno takiej żywności mieszać z nowymi, świeżo przygotowanymi posiłkami. Dochodzi wtedy do zanieczyszczenia krzyżowego, co prowadzi do zatruć pokarmowych. Jeśli więc zobaczycie, że obsługa wyjmuje nowe pojemniki i CAŁKOWICIE zastępuje nimi stare, które wynosi — żaden problem. ALE jeśli zobaczycie, że pojemniki są wymieniane, a na wierzch nowego pracownicy wrzucają resztki ze starej tacy, WYJDŹCIE. Gdyby zobaczyli to inspektorzy SANEPIDu, restauracja miałaby poważne problemy

Opinie, w których właściciele kłócą się z recenzentami. Widziałem na Yelpie kłótnię, gdzie pewna pani narzekała na spleśniałe pałeczki i dała restauracji za to 1 gwiazdkę. Choć było to niesprawiedliwe, bo restauracja tu nie zawiniła, właściciel zaczął się z nią kłócić na Facebooku. Właściciele, którzy nie wahają się krzyczeć klientów na wydających w ich lokalach pieniądze, prawdopodobnie w ten sam sposób (albo gorszy) traktują swoich pracowników. To z kolei przekłada się na zły nastrój kadry, dużą rotację i brak porządnego szkolenia

BONUS: Znaki, które świadczą o wysokiej jakości lokalu

Tu były kucharz pizzerii. Jeśli w kuchni są duże okna, przez które można podpatrzeć pracowników, albo lokal ma otwartą kuchnię, zwykle oznacza to, że kucharze są dumni z możliwości pracowania na oczach gości. Co więcej, wtedy wyraźnie widać, że nikt nie odgrzewa posiłków w mikrofalówce
Restauracja, w której nie wymusza się napiwków i która należycie opłaca pracowników. Jeśli nie przeszkadza wam karygodna obsługa, pójdźcie do lokalu z 2 kelnerami na 20 stolików i jednym kucharzem. Kiedy odwiedzicie restaurację z odpowiednią ilością obsługi, która otrzymuje za swoją pracę dobre pieniądze, na pewno wyjdziecie zadowoleni
Dobrym znakiem jest aromat świeżo przygotowywanego posiłku, który czuć tuż po wejściu do lokalu. W wielu restauracjach nie czuć takiego zapachu, ponieważ oferują dania mrożone
Według mnie najlepsze i najbardziej autentyczne restauracje to te małe, rodzinne, albo takie, gdzie można zobaczyć zindywidualizowane detale, na przykład odzwierciedlające kulturę kraju, którego kuchnię serwują. Sieciówkowe restauracje zazwyczaj nie są tak dobre
Komentarze
Pokaż komentarze