10 niepisanych zasad dotyczących zachowania w pracy, których nie musisz przestrzegać Nie jesteś niewolnikiem, tylko pracownikiem, szef nie może stawiać bezsensownych żądań i inne (11 obrazków)
Bycie dostępnym 24/7

Kiedy nasz dzień pracy się kończy, mamy prawo wyłączyć telefon i nie odbierać służbowych połączeń ani nie odpowiadać na wiadomości dotyczące spraw zawodowych. Sęk w tym, że niektórzy szefowie tkwią niewzruszeni w przekonaniu, że pracownik powinien zawsze pozostawać z nimi w kontakcie
Rozmawianie ze współpracownikami, nawet jeśli nie ma się na to ochoty

Nie wszyscy współpracownicy wywołują w nas pozytywne uczucia, a mimo to często uczestniczymy w różnych zbędnych rozmowach, zamiast cieszyć się chwilą ciszy w samotności. Sam fakt, że jesteście współpracownikami, nie czyni z was przyjaciół, więc nie ma absolutnie nic złego w tym, że w grzeczny sposób odmówisz udziału w pogaduszkach — nie musisz rozmawiać, jeżeli nie masz na to ochoty
Walka o rozwój zawodowy

Od czasu do czasu słyszymy, że człowiek sukcesu powinien wspinać się po szczeblach kariery. Jeśli jednak lubisz swoje stanowisko i miejsce pracy, nie musisz przejmować się brakiem rozwoju. Rozwój zawodowy nie jest jedynym wyznacznikiem sukcesu i często ludzie mogą być prawdziwie szczęśliwi, pracując przez wiele lat na tej samej posadzie
Zostawanie dłużej w pracy, ponieważ „nieprzyzwoicie jest wychodzić z biura równo o 18:00”

Wybija 18:00, wszystkie obowiązki odhaczone, czas iść do domu. Jednak twój współpracownik lub kierownik działu zerka z dezaprobatą, mówiąc, że on zawsze zostaje w pracy przynajmniej 15 minut dłużej. Cóż, jeśli chce, nie trzeba go od tego pomysłu odwodzić, ale ty możesz iść do domu zaraz po zakończeniu dnia pracy i nie mieć z tego powodu jakichkolwiek wyrzutów sumienia
Zachowywanie swojego zdania dla siebie

Niektórzy ludzie uważają, że w zespole nie powinno się wyrażać własnego zdania i lepiej zachować milczenie. Zdecydowanie nie warto sprzeczać się z szefem z powodu jakiegoś kaprysu, ale jeżeli jego decyzje są niezgodne z prawem, szkodliwe dla czyjegoś zdrowia albo naruszają osobiste granice pracownika, nie powinno się stać z boku
Skrępowanie rozmowami z szefem na temat wynagrodzenia

Kolejnym przeświadczeniem, które w dzisiejszych czasach jest już przestarzałe, jest obawa przed rozmawianiem z szefem lub potencjalnym pracodawcą o premiach i wynagrodzeniu. Niektórzy ludzie czują się skrępowani pytaniem o pieniądze, i to nawet na etapie rozmowy o pracę — błędnie uważają, że potencjalnego pracodawcę interesują jedynie kwestie finansowe i zachęci go to do zatrudnienia innego kandydata. Ale w zasadzie dlaczego szukamy pracy? Wynagrodzenie powinno się, a nawet trzeba, negocjować.
Odchodzenie z pracy dopiero po znalezieniu nowej

Niektóre osoby boją się odejść z pracy, jeżeli nie mają jeszcze znalezionego nowej posady i wolą znosić nieprzyjemne warunki pracy do czasu zatrudnienia się gdzie indziej i zyskania pewności co do swojej zawodowej przyszłości. Trudno dyskutować z takim podejściem, ponieważ stabilność w kwestii finansów jest z pewnością istotna. Czasami jednak warto odejść z pracy, nie mając żadnego planu, na przykład wtedy, gdy pojawiają się problemy z otrzymywaniem wynagrodzenia, opóźnienia w zapłacie, obniżki pensji, redukcja personelu lub szkodliwe działania ze strony szefostwa albo współpracowników
Komentarze
Pokaż komentarze