Dlaczego loga znanych firm wyglądają tak, a nie inaczej (8 obrazków)
Wikipedia

Symbolem encyklopedii na całym świecie jest jest Ziemia. Twórcy wykorzystali kulę jako element bazę do stworzenia loga. Na każdym elemencie kuli znajduje się litera z różnych jeżyków świata co symbolizuje wielojęzyczność. Kiedy złoży się je razem tworzą słowo Wikipedia, a brakujące klocki wskazują, że encyklopedia nie jest dokończona i jest nieustannie aktualizowana.
Apple

Legenda głosi, że logo powstało na cześć Alana Turinga, uznanego za ojca sztucznej inteligencji, który skończył życie jedząc zatrute jabłko. Jednak sam twórca Rob Janoff mówi, że jabłko jest nadgryzione żeby nie było mylone z żadnym innym okrągłym owocem.
Android

Projektantka Irina Blok miała stworzyć logo, które będzie zawierać robota i będzie łatwo rozpoznawalne. Inspirację znalazła w znanych każdemu symbolach umieszczanych na drzwiach do toalet.
McDonald's

Złote łuki w logo są zaokrąglone, ponieważ zatrudniony przez firmę psycholog doradził, że taki kształt przypomina kobiece piersi, które podświadomie wzmagają apetyt i przypominają ludziom ich szczęśliwe dzieciństwo. Miało to zachęci klientów do odwiedzania tej restauracji.

Na pierwszy rzut oka logo wydaje się oczywiste i proste, ale kiedy się przyjrzymy zauważymy, że pierwsza litera wygląda jak pineska, którą przypina się na tablicy karteczki lub fotografie. W jednej literze twórcy przedstawili całą idee serwisu.
Uber

Firma zmieniła ostatnio logo z litery U na coś co ma przypominać atom. Firma stwierdziła, że logo symbolizuje ich samochody, które podobnie jak atomy są wszędzie.
YouTube

Twórcy właśnie zaprezentowali nowe logo. Jest to pierwsza modyfikacja od powstania YouTube czyli od 12 lat. Rewolucji nie ma, ale zmiana jest zauważalna. Czerwony kształt naśladujący stary telewizyjny kineskop został przeniesiony przed nazwę. Zdaniem firmy nowe logo pozwala na większą elastyczność designu na urządzeniach mobilnych.
Komentarze
Pokaż komentarze