Części z Chin, włoskie studio projektowe, amerykański design, wyprodukowano w Polsce Kilka przykładów na to, jaką "narodowość" mają samochody (12 obrazków)
Części z Chin, włoskie studio projektowe, amerykański design, wyprodukowano w Polsce Kilka przykładów na to, jaką "narodowość" mają samochody
Międzynarodowe zespoły konstruktorów, włoskie biura projektowe, współpraca międzykoncernowa, produkcja blisko miejsca zbytu, i części pochodzące z najróżniejszych krajów.
Ford Ka II
Samochód technicznie był identyczny z Fiatem 500 (poza wyglądem, różnił go dodatkowy tylny stabilizator). Oba auta produkowano w fabryce w Tychach, a silniki w fabryce Fiat Powertrain w Bielsku Białej.
Suzuki SX 4
"Japońskie" auto powstało we współpracy z Fiatem, a produkowane było w Węgierskim Esztergomie, na tej samej linii montażowej i z tych samych części co Fiat Sedici. Auta są tak tożsame ze sobą, że do obu modeli pasują te same części, ale z powodu uprzedzeń nabywców, Fiat Sedici szybciej tracił na wartości i kompletnie zniknął z rynku, podczas gdy Suzuki produkuje SX4 kolejnej generacji.
Mini Cooper
Samochód produkowany jest w Anglii, firma należy jednak do BMW, a silnik 1.6 Turbo to wspólny projekt Peugeota i BMW, produkowany zaś jest w zakładach we Francji
Honda Civic
Auto produkowane jest w 11 krajach. Samochody na rynek Europejski powstają w Anglii.
Toyota Aygo
"Japońskie" auto produkowane w czeskim Kolinie, a zaprojektowane wspólnie z koncernem PSA (Peugeot - Citroen). Samochód technicznie nie różnił się niczym od Peugeota 107 i Citroena C1 ale był znacząco droższy. Dziennikarze stwierdzili na jednym z fabrycznie nowych Citroenów C1 ślady korozji nadwozia.
FSO Polonez - rodzimy bigos
Zaprojektowany i skonstruowany we Włoszech, wielokrotnie przerabiany w Polsce, używał silników włosko-polskich (1.5, 1.6), polskich (FSO diesel) włoskich (Fiat, VM), niemieckich (Ford, VW), francuskich (Citroen 1.9D), angielskich zaprojektowanych we współpracy z Hondą (Rover). Większość części produkowano w Polsce, ale część pochodziła z Niemiec (regulator reflektorów, wtrysk Bosch), Włoch (listwy, spoilery), Holandii (wtrysk Abimex). Hamulce Lucas-Girling wykorzystywały części dedykowane do VW i Volvo. Prototypy wersji terenowych używały nawet skrzyń biegów z Subaru.
Komentarze Ukryj komentarze