Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…
 –  "<Papież Franciszek poparł Trumpa!> – według analizy amerykańskiego serwisu BuzzFeed to był najbardziej klikalny nagłówek kampanii wyborczej w USA. Ale zaraz, od kiedy to papieże biorą udział w amerykańskich kampaniach?Nie biorą. Ten nagłówek był po prostu jedną z wielu fałszywych wiadomości. Na Facebooku kliknęło w niego jednak aż 960 tys. internautów, o przeszło sto tysięcy więcej, niż miała najbardziej klikana prawdziwa wiadomość w „Washington Post” (o korupcji Trumpa).Według BuzzFeed w sierpniu 2016 r. nastąpiła chwila, której analitycy Internetu oczekiwali od kilku lat. Rosnąca krzywa popularności fałszywych nagłówków przecięła się ze spadającą krzywą popularności prawdziwych. W tych wyborach po raz pierwszy dominował fałsz".[...]"Do dzisiaj gazeta czy telewizja z rozmysłem propagująca fałszywe informacje ponosi za to odpowiedzialność. Niestety komercjalizacja Internetu w latach 90. zbiegła się z szczytową popularnością na Zachodzie ideologii neoliberalnej, zgodnie z którą wszystkie regulacje są złe.Dlatego do dzisiaj w telewizji kłamać nie wolno – ale wolno w YouTubie. Miał to wyregulować rynek. Nie wyregulował – i to już się chyba nie zmieni.Na szczęście mamy już na to nazwę: postprawda. Prestiżowy wydawca słowników Oxford Dictionaries wybrał to na <słowo roku 2016>".

Komentarze Ukryj komentarze

z adresu www
Komentarze są aktualnie ukryte.
Momencik, trwa ładowanie komentarzy…