Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…
Instytut Pamięci Narodowej pod zarządem Karola Nawrockiego wydał w 2024 roku na materiały sponsorowane w mediach i na nośnikach reklamowych ponad pół miliona złotych – Połowa kwoty trafiła do założonej przez Tomasza Sakiewicza TV Republika. Na liście znajduje się również "Nasz Dziennik", którego założycielem jest ojciec Tadeusz Rydzyk, dyrektor Radia Maryja. Zaskoczenie? Żadne ECONOMICECONOMIC70214Karol NawrockiTomasz SakiewiczECOVECONOMICRFORUMECONOMIC 💡 WIĘCEJ

Więcej informacji:

  1. Wydatki IPN na reklamy: W 2024 roku Instytut Pamięci Narodowej (IPN) wydał ponad 580 tys. zł na materiały sponsorowane i reklamy, co jest sprzeczne z ustawą z 1998 r., która zabrania IPN prowadzenia działań promocyjnych.
  2. Beneficjenci środków: Prawie połowa kwoty trafiła do mediów związanych z ojcem Tadeuszem Rydzykiem (m.in. "Nasz Dziennik"), Tomaszem Sakiewiczem (Telewizja Republika, Niezależne Wydawnictwo Polskie) oraz braćmi Jackiem i Michałem Karnowskimi (tygodnik "Sieci", portal wpolityce.pl).
  3. Konkretne kwoty: Telewizja Republika otrzymała 100 tys. zł, Niezależne Wydawnictwo Polskie 89 tys. zł, a podmioty związane z Karnowskimi – prawie 40 tys. zł.
  4. Naruszenie przepisów: Ustawa o IPN zezwala jedynie na wydatki związane z materiałami informacyjno-edukacyjnymi, a nie na reklamy, co budzi kontrowersje.
  5. Wcześniejsze kontrakty: W latach 2022-2023 IPN również wydawał środki na reklamy w tych samych mediach, co wskazuje na długotrwałą współpracę.

Komentarze

z adresu www
Komentarze są aktualnie ukryte. Jeśli chcesz je widzieć cały czas, zaloguj się,

Pokaż komentarze
Momencik, trwa ładowanie komentarzy…
 
Color format