Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…
archiwum – powód
Tak PiS kupował przychylność mediów w Polsce z naszych pieniędzy przeznaczonych na pomoc ofiarom przestępstw –  Ruch Wkurwionych3 godz.. →Wykaz umów zawieranych przez Fundusz Sprawiedliwości z wybranymipodmiotami medialnymi w latach 2019-2023 oraz kwoty umów:1) Wirtualna Polska: 7 134 000 zł2) Orle Pióro: 4 150 000 zł (Lisicki, DoRzeczy)3) Fratria: 3 689 189 zł (Karnowscy)4) RMF: 3 605 677 zł5) Polsat: 3 167 704 zł6) Spółka Spes i Fundacja Lux Veritatis: 3 087 110 zł (Rydzyk)7) Słowo Niezależne: 2 792 100 zł (PIS/Sakiewicz)8) Telewizja Republika: 2 156 463 zł (Sakiewicz)9) Axel Springer: 1 968 000 zł (Fakt)10) Gremi Media: 1 242 300 zł (Rzepa)11) Infor: 1 094 700 zł (Gazeta Prawna)12) PMPG SA - Platforma Mediowa Point Group: 861 000 zł (Wprost)/Oko.Press 💡 WIĘCEJ
Źródło: oko.press

Więcej informacji:

  • Podległy ministerstwu Zbigniewa Ziobry Fundusz Sprawiedliwości w latach 2019-2023 wydał setki milionów złotych na promocję w mediach. Najwięcej uzyskał wydawca Wp.pl, a największa pojedyncza umowa została zawarta z wydawcą „Do Rzeczy” na 3 miliony złotych.
  • OKO.press publikuje pełną listę mediów, z którymi Fundusz zawarł umowy na promocję na podstawie prawa społeczeństwa do informacji. Publikowane dane nie mają sugerować jakiegokolwiek związku umów redakcyjnych z linią redakcyjną mediów.
  • Po pierwsze, Fundusz bezpośrednio podpisywał umowy z wydawcami mediów na „zakup czasu antenowego” bez konieczności przeprowadzania przetargów, co było możliwe z upoważnienia ministra sprawiedliwości. W sumie podpisano 244 tego typu umowy.
  • Po drugie, Fundusz podpisywał również umowy z pośrednikami reklamowymi, wybieranymi w przetargach, na prowadzenie kampanii promocyjnych i medialnych. Umowy ramowe opiewały na łączną kwotę do 104 milionów zł, jednak umowy wykonawcze zamknęły się kwotą 36 milionów złotych.
  • Ważne postacie: Wirtualna Polska, Marcin Meller, Piotr Mieśnik, Robert Bąkiewicz. Ostatnia bezpośrednia umowa została zawarta 13 listopada 2023 roku przez Telewizję Media Narodowe już po przegranych wyborach przez PiS.

Geneza: Długie listy beneficjentów i kwoty umów wskazują na nieznanych wcześniej opinii publicznej promocyjny rozmach Funduszu i jego strategię komunikacyjną, skierowaną również do mediów uznawanych za niezależne.

Następne kroki: Pełen wykaz umów i tabelę z wybranymi mediami można znaleźć w artykule na OKO.press.

Komentarze

z adresu www
Komentarze są aktualnie ukryte. Jeśli chcesz je widzieć cały czas, zaloguj się,

Pokaż komentarze
Momencik, trwa ładowanie komentarzy…
 
Color format