Fundusz Sprawiedliwości, podległy Zbigniewowi Ziobrze, w latach 2019-2023 wydał dziesiątki milionów złotych na promocję w mediach. Najwięcej środków przyznano wydawcy Wp.pl, a największą jednorazową umowę podpisano z wydawcą "Do Rzeczy".
Lista umów zawartych przez Fundusz została ujawniona przez OKO.press, co było reakcją na społeczne zapotrzebowanie na informacje. Umowy te były podpisywane bez przetargów w celu zakupu czasu antenowego i emisji audycji.
Fundusz zawierał także umowy z pośrednikami, które pozwalały na dalsze zamówienia usług promocyjnych w mediach. Umowy ramowe opiewały na 104 miliony złotych, a wykonawcze zamknęły się kwotą 36 milionów złotych.
Pomimo przegranych wyborów przez PiS, Fundusz kontynuował podpisywanie umów promocyjnych. Przykładowo, 13 listopada 2023 umowę na 45 tys. zł podpisała Telewizja Media Narodowe powiązana z Robertem Bąkiewiczem.
Po ujawnieniu w 2020 roku przez OKO.press powiązań Wirtualnej Polski z Ministerstwem Sprawiedliwości, bezpośrednie umowy z tym medium ustały, a ostatnia została zawarta 4 grudnia 2020.
Powód: Publikacja informacji wynikała z potrzeby transparencji działania Funduszu i wskazuje na strategię komunikacyjną skierowaną do różnych mediów.
Komentarze
Pokaż komentarze