Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…
Komisja Etyki Reklamy zabrała się za spot Red Bulla, bo zachwala "wielokrotne zapładnianie żony przyjaciela" – KER zajmowała się telewizyjną reklamą napoju energetycznego Red Bull. Animowany spot pokazuje dwóch przyjaciół: Sebę i Matiego. Jeden z nich ma żonę i dzieci, drugi nie ma się czym pochwalić. Ale tylko do momentu wypicia Red Bulla - wtedy bowiem okazuje, że czworo z pięciorga dzieci przyjaciela to jego dzieci. Zdaniem skarżącej reklama godzi w uniwersalne wartości, jakimi są przyjaźń, lojalność i rodzina: "reklama sugeruje, że Red Bulla pomaga osiągnąć sukces, którym jest wielokrotne zapłodnienie żony przyjaciela" - napisano w skardze. Dodano ponadto, że reklama kpi z fundamentalnych instytucji i wartości, którymi są przyjaźń, wierność i rodzina. "Zdrada przyjaciela jest wyznacznikiem sukcesu. Red Bull ma w tym pomóc. Obecnie coraz większym problemem jest nadmierne spożywanie energetyków wśród dzieci i młodzieży. Reklama nie dość, że targetuje młodych odbiorców (wśród żargonu młodych ludzi popularny jest stereotypowy `Seba i Mati'), to jeszcze wpaja im szkodliwy obraz odnośnie przyjaźni, fałszywego sukcesu, lojalności i wierności" - czytamy w skardze .K

Komentarze Ukryj komentarze

z adresu www
Komentarze są aktualnie ukryte.
Momencik, trwa ładowanie komentarzy…