11 zadziwiających faktów dotyczących logo, o których nie miałeś pojęcia (12 obrazków)
Wikipedia

Nic dziwnego, że logiem światowej encyklopedii jest Ziemia. Układanka, z której się składa, jest symbolem wielojęzyczności – każda część jest oznaczona literami różnych języków. Łącznie tworzą one słowo „wikipedia”, podczas gdy brakujące elementy wskazują na fakt, że encyklopedia nie jest jeszcze gotowa i podlega stałej aktualizacji.
Android

Irina Blok i jej zespół mieli za zadanie stworzyć logo, które będzie zawierało w sobie łatwo rozpoznawalnego robota. Inspiracja pochodziła z symboli, które zwykle widać na drzwiach publicznych toalet.
Apple

Legenda głosi, że logo Apple było poświęcone Alanowi Turingowi, który skończył swój żywot gryząc zatrute jabłko. W rzeczywistości to wszystko jest jednak znacznie prostsze: projektant Rob Janoff stworzył takie logo ugryzionego jabłka, aby pokazać jego wymiar. Kształt całego jabłka można natomiast łatwo pomylić z innymi okrągłymi owocami.
McDonald’s

W 1962 roku zatrudniony przez McDonald’s psycholog, Louis Cheskin, zaproponował zmianę logo Speedee the Cook złotymi łukami w kształcie litery „M”, która przypomina kształt kobiecych piersi, podświadomie wzbudza apetyt i przypomina ludziom o ich dzieciństwie.
BMW

Plotka głosi, że logo BMW symbolizuje śmigło samolotu – niektórzy pracownicy firmy podzielają tę opinię. To wszystko jest jednak znacznie prostsze: niebieskie i białe barwy mają na celu reprezentować kolory Bawarii.
Starbucks

Logo Starbucksa przedstawia syrenę trzymającą dwa ogony. Ten emblemat został zaczerpnięty z mitu o wróżce Melusine – kobiety ryby z dwoma ogonami, która poślubiła człowieka. Jeszcze w 1971 roku na specjalnych kubkach można było zobaczyć cały obraz syrenki. Później został on ocenzurowany.
Pepsi

Logo Pepsi wygląda wyjątkowo prosto. Projektanci przygotowali je według złotej, najbardziej harmonijnej i przyjemnej dla oka proporcji.
Komentarze
Pokaż komentarze