Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…
archiwum
System edukacji –  Rozmawiałem ostatnio ze znajomą -nauczycielką fizyki. Narzekała, że jakzlikwidowali gimnazja to padło jej kilkafajnych projektów. Jednym z tychprojektów było łączenie tematów na fizycei technice. Na fizyce uczniowie uczyli sięo prądzie elektrycznym, a na lekcjachtechniki wykorzystywali to w praktyce -tworzyli obwody i wykonywali pomiarysprawdzające, czy to co wyliczyli zewzorów się zgadza.To są skutki nieprzemyślanych zmianw szkolnictwie. Ciągłych zmian wszkolnictwie. Co się zbuduje, to sięzrujnuje.Teraz wyobraźmy sobie taką sytuację:w ministerstwie jest ktoś myślący i dobrzeukłada przedmioty i programy nauczania.I tak uczeń mniej-więcej w tym samymczasie np. na j.polskim przerabia literaturęrenesansu, na historii uczy się o tej epoce,na plastyce projektuje renesansowy ogród,a na muzyce słucha renesansowej muzyki.Jeden zakres materiału, cztery różnespojrzenia.Tak można z wieloma rzeczami.Tylko w polskiej szkole rządzą ideologiai chwytliwe hasła, a nie myślenie.

Komentarze Ukryj komentarze

z adresu www
Komentarze są aktualnie ukryte.
Momencik, trwa ładowanie komentarzy…