21 najbardziej seksistowskich i obraźliwych reklam ostatnich lat (23 obrazki)
Przez taką reklamę postanowił się promować dom mody Valentino.
Belgijski magazyn dla mężczyzn "Che" kieruje swoje reklamy do określonej grupy odbiorców, dlatego nie powinno dziwić przedmiotowe traktowanie kobiet w kampanii opatrzonej hasłem "Pozwólcie marzyć o lepszym świecie".
Brazylijska firma jubilerska chciała w żartobliwy sposób zaprezentować swoją kolekcję pierścionków zaręczynowych. Niestety, ten rodzaj poczucia humoru nie trafił do wszystkich, a kampania z 2002 r. spotkała się z ostrą krytyką.
Seksistowskich reklam nie ustrzegł się również koncern Sony. Promując swoją konsolę PlayStation Vita, firma wypuściła serię kontrowersyjnych reklam. Ta została opatrzona hasłem "Dotknij z obu stron dla dodatkowej przyjemności".
Czy PlayStation Vita to wciąż zabawka dla dzieci i młodzieży?
Podobny, rasistowski wydźwięk miał ten billboard, reklamujący PlayStation firmy Sony. Zdjęcie przedstawiające białą kobietę, która dominuje nad ciemnoskórą, opatrzono pogarszającym sprawę hasłem "Białe nadchodzi".
Koncern bronił się przekonując, że reklama ma jedynie na celu podkreślenie kontrastu między urządzeniami w różnym kolorze.
Kobiety w reklamach często są uprzedmiotawiane, a ich rola sprowadzana jedynie do prac domowych i usługiwaniu mężczyzn. O ile w latach 50. takie praktyki promocyjne mogły nie dziwić, to obecnie zaskakują reklamy takie, jak nowozelandzkiej wódki "Stil Vodkaś".
Firma zorganizowała kampanię pod hasłem "Wygraj rosyjską pannę młodą", której zwieńczeniem był wyjazd do Moskwy, w trakcie którego "szczęśliwiec" miał okazję znaleźć idealną do prac domowych kandydatkę na żonę prosto z Rosji.
Koncern samochodowy Ford i holding reklamowy WPP musiały przepraszać za serię reklam samochodu ze skrępowanymi kobietami w bagażniku. W jednej z nich na przednim siedzeniu znajdowała się karykaturalna postać byłego premiera Włoch Silvia Berlusconiego. Całość opatrzono sloganem - "Problemy zostaw za sobą w wielkim bagażniku Forda Figo".
Komentarze Ukryj komentarze