"Dwa w cenie jednego" czy też "Tylko 9,99". Te sztuczki marketingowe już na nas nie działają (11 obrazków)
Usunięcie waluty
Usunięcie symbolu waluty sprawia, że klient jest skłonny wydać więcej. Ta sztuczka najlepiej działa, kiedy robimy zakupy w innych krajach. Nie widząc symbolu euro czy dolara, nie przeliczamy na złotówki
Kolejki do kasy
Nikt nie lubi czekać w kolejce, ludzie łatwo się irytują i często nie wracają do sklepów, z którymi mają negatywne skojarzenia. Właśnie dlatego, przy kasach ustawione są regały z różnymi pierdółkami. Nie musisz nawet nic kupić, przeglądanie tych towarów to przyjemne zabicie czasu
Coś miłego
Jeśli do rachunku dodamy coś drobnego i miłego, klient będzie bardziej skłonny zostawić napiwek chcąc się zrewanżować za miły gest
Pamięć wzrokowa
Kolejnym sposobem na to, żeby klient kupił więcej jest zmiana wózków na większe. Kupujący zobaczy, że ma dziwnie mało towaru (zawsze zakupy zapełniały pół wózka) i dorzuci parę produktów
Punkty
Od dawna świetnie się sprawdzały na stacjach benzynowych, więc sklepy zaczęły ten system stosować u siebie. Jeśli klient uzbiera jakąś ilość punktów, będzie mógł kupić coś taniej albo dostać coś za darmo. To nic, że zazwyczaj nie uda mu się zgromadzić odpowiedniej ilości punktów albo z czasem zapomni je nabijać na kartę lojalnościową. Podświadomość każe mu wracać do tego sklepu
Podniesienie ceny
Brzmi głupio ale działa. Podnosząc cenę, producent podkreśla, że towar jest wyjątkowy, dobrej jakości i nie jest dostępny dla każdego. Ludzie kupujący drogie buty, czują się jak elita
Krótka seria
Każdy chce być wyjątkowy i mieć coś, czego nie zobaczy u każdego przechodnia. Krótkie, limitowane serie kosztują mnóstwo pieniędzy. Produkty nie są warte tej ceny, klient płaci za bycie niepowtarzalnym
Komentarze Ukryj komentarze