Zjednoczone Królestwo planuje od października 2025 roku wprowadzić zakaz dziennej reklamy fast foodu, by przeciwdziałać epidemii otyłości wśród młodzieży.
Produkty o wysokiej zawartości tłuszczu, soli i cukru będą mogły być reklamowane w telewizji dopiero po godzinie 21:00, a ich reklama w internecie będzie całkowicie zakazana.
Podjęte działania są kontynuacją zapoczątkowanych w czerwcu 2021 roku przez rząd Borisa Johnsona oraz wielokrotnie odkładanych przez jego następców.
Wielka Brytania nałożyła także ograniczenia na sprzedaż napojów energetycznych, wyznaczając granicę wieku na 16 lat, podobnie jak w przypadku Polski, gdzie granica wynosi 18 lat.
Powyższe zmiany są istotne z uwagi na szybko narastający problem otyłości u dzieci, gdzie jedno na troje brytyjskich dzieci kończących szkołę podstawową ma nadwagę.
Komentarze
Ukryj komentarze