Wojciech Kudyba, profesor polonistyki, wziął udział w eksperymencie, aby zbadać problem z ocenami uczniów z języka polskiego w II Liceum Ogólnokształcącym w Nowym Sączu.
Dziecko znajomych profesora, które zazwyczaj miało bardzo dobre wyniki z polskiego, zaczęło otrzymywać niedostateczne oceny pomimo dodatkowych korepetycji.
Na prośbę rodziców, profesor napisał wypracowanie za ucznia, które również zostało ocenione na jedynkę.
Oceny nauczyciela były postrzegane jako niesprawiedliwe, a część klasy regularnie otrzymywała złe oceny bez przekonujących uzasadnień, co wskazywało na możliwe problemy z metodami nauczania i oceniania nauczycielki.
Profesor Kudyba podkreśla, że taka sytuacja ma negatywny wpływ na wizerunek szkoły i zniechęca uzdolnionych uczniów.
Geneza/Problem: Duża liczba ocen niedostatecznych w szkole, często bez jasnego uzasadnienia, które mogą odzwierciedlać nieskuteczność metod nauczania i oceniania nauczycielki.
Kolejne kroki: Redakcja zapowiada kontynuację tematu i zaprasza do dyskusji na temat opisanego zjawiska. Adres do kontaktu: redakcja@dts24.pl
Komentarze
Ukryj komentarze