Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…
archiwum
To powinno być karalne. Może czas na bojkot Spiers Web i innych kłamliwych mediów? – W artykule pojawiają się nieprawdziwe informacje, sprzeczne ze źródłami, które są w nim podlinkowane. Autor nawet się nie podpisał nazwiskiem pod swoim tekstem. AUTOBLOG1.MOTONa stronie ,,Polski autohandel" znalazłem projekt unijnegorozporządzenia w sprawie pojazdów wycofanych zeksploatacji. Jeśli to ma wejść w życie w tej formie, tosamochody używane idą na złom.Kiedy samochód jest już odpadem? Obecnie - wtedy, kiedy zostanieprzekazany do stacji demontażu pojazdów. Wówczas jego status zmieniasię z pojazdu na odpady niebezpieczne i musi zostać zutylizowany. Wydajesię to logiczne, że właściciel pojazdu decyduje, czy chce swój pojazdnaprawiać, czy woli go zezłomować jako nienaprawialny. Unia Europejskanajwyraźniej uznała, że to za dużo wolności i forsuje ROZPORZĄDZENIEPARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY w sprawie wymogów w zakresieobiegu zamkniętego w odniesieniu do projektowania pojazdów orazzarządzania pojazdami wycofanymi z eksploatacji.A w tym rozporządzeniu znalazły się twarde kryteria,które każą uznać pojazd za odpadTECHZamieszczono je w załączniku nr 1. Niektóre są zrozumiałe i oczywiste, jakna przykład to, że pojazd jest odpadem, jeśli został pocięty na kawałki,spalony lub zatopiony. Ale potem czytamy, że samochód jest odpadem,jeśli elementy układu hamulcowego lub kierowniczego są nadmierniezużyte. I teraz powstaje pytanie: co to znaczy „nadmiernie" i czymnadmierne zużycie różni się od zużycia zwykłego? Jeśli w układziehamulcowym jest na przykład skorodowany przewód, to czy można gojeszcze wymienić, ponieważ jest to zużycie zwykłe, czy też jest to zużycienadmierne i należy pojazd zezłomować? To tylko jedno z pytań. Możnazapewne założyć, że powinien to ocenić odpowiedni organ, czyli stacjakontroli pojazdów. Ale do tej pory stacja kontroli pojazdów wydawała wtakim przypadku wynik negatywny i kazała wymienić to, co jest zużyte.Teraz diagnosta powie: dla mnie to jest odpad, ponieważ występuje zużycienadmierne.Środa 29.11.2023 14:50Fragment rozporządzenia, do którego link pojawia się w artykule:https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=COM%3A2023%3A451%3AFINBIZNEShttps://spidersweb.pl/autoblog/unijne-rozporzadzenie-zakaze-napraw-samochodow-zlomowanie/(11)KRYTERIA SŁUŻĄCE DO OKREŚLANIA, CZY POJAZD UŻYWANY JEST POJAZDEM WYCOFANYM ZEKSPLOATACJICZĘŚĆ AKRYTERIA OCENY MOŻLIWOŚCI NAPRAWY POJAZDÓWNaprawa pojazdu jest niemożliwa z technicznego punktu widzenia, jeśli spełnia on co najmniej jedenz następujących kryteriów:a) został pocięty na kawałki lub rozebrany:b)został zaspawany lub zamknięty z wykorzystaniem pianki izolacyjnej:c) został całkowicie spalony do tego stopnia, że komora silnika lub przedział pasażerski zostałyzniszczone;d) został zanurzony w wodzie do poziomu powyżej tablicy rozdzielczej;e) nie można naprawić ani wymienić jednego lub kilku z poniższych komponentów pojazdu:(1)komponentów łączących z podłożem (takich jak opony i koła), zawieszenia, układukierowniczego, układu hamulcowego i ich komponentów sterujących;mocowań i połączeń siedzeń;

Komentarze Ukryj komentarze

z adresu www
Komentarze są aktualnie ukryte.
Momencik, trwa ładowanie komentarzy…