Momencik, trwa przetwarzanie danych   Ładowanie…
Chajzer, Doda i Rozenek-Majdan pod lupą UOKiK. Grozi im kara do 10 proc. ich rocznego obrotu – Według UOKiK, Doda, Chajzer i Rozenek-Majdan nie oznaczyli lub źle oznaczyli wiele treści sponsorowanych na swoich profilach. W wyniku postępowania antymonopolowego mogą zostać nałożone na nich kary finansowe, które będą wynosić kilka procent ich rocznych przychodów. Filip Chajzer „ani nie używa funkcjonalności platformy, ani nie dodaje odpowiednich adnotacji w opisie lub bezpośrednio na zdjęciu czy wideo" — informuje UOKiK. Celebryta czasem używa na końcu swoich wpisów #współpraca, ale to nie wystarczy, gdyż „przedsiębiorca powinien w sposób niebudzący wątpliwości informować zarówno o reklamowej marce, jak i komercyjnym charakterze treści". Doda natomiast dodaje #reklama po kilku dniach. UOKiK informuje, że takie oznaczenie powinno pojawić się przy lub na materiale reklamowym od razy podczas publikacji, w momencie kiedy post ma największe zasięgi. Małgorzata Rozenek-Majdan nie oznacza materiałów jako sponsorowane, ani nie dodaje #reklama w opisie, ani na relacji. "Zdarzyły się także przypadki umiejscowienia hashtagu #współpraca w sposób niemal niewidoczny dla konsumenta, np. w publikacji Instastory ukryty był pod nazwą profilu w lewym górnym rogu". Według UOKiK sam #współpraca nie wystarczy, gdyż nie wskazuje w sposób jednoznaczny na komercyjny charakter działalności.

Komentarze Ukryj komentarze

z adresu www
Komentarze są aktualnie ukryte.
Momencik, trwa ładowanie komentarzy…