10 faktów o McDonald’s, o których większość zapewne nie wie (11 obrazków)
Stoper bezrobocia w Ameryce
Ameryka ma ogromny problem z zapewnieniem swoim obywatelem wystarczającej ilości miejsc pracy. McDonald’s częściowo rozwiązuje ten problem, gdyż zatrudnia prawie milion pracowników w USA rocznie. Dla wielu ludzi jest to jedyna opcja podjęcia zatrudnienia. Jeden na ośmiu amerykańskich pracowników był lub jest zatrudniany przez McDonald’s
Znajomość loga McDonald’s jest większa niż symboli religijnych
Słynne żółte półokrągłe „M” to znak rozpoznawczy McDonald’s. Znak ten zazwyczaj góruje nad lokalami, świecący i widoczny z bardzo daleka, jest obecny w każdej reklamie i na każdym gadżecie firmy. Nic więc dziwnego, że stał się tak samo rozpoznawalny co katolicki znak krzyża, a wg badań w niektórych regionach świata nawet bardziej
Światowy lider wśród pracodawców
Obsługa tak ogromnej sieci restauracji wymaga pracy tysięcy ludzi: kucharzy, sprzedawców, marketingowców, kierowców, księgowych, kierowników, sprzątaczy i wielu innych osób, zajmujących dziesiątki różnych stanowisk. W związku z tym McDonald’s jest jednym z największych pracodawców na świece i zatrudniania około 1,8 mln ludzi w ponad 100 krajach
Największy pracodawca w Wielkiej Brytanii
Najwięcej lokali McDonald’s znajduje się oczywiście w Stanach Zjednoczonych, ale liczną sieć ma też Wielka Brytania, której obywatele z roku na rok coraz chętniej stołują się w restauracjach typu fast food. McDonald’s jest największym pracodawcą w sektorze prywatnym w Anglii, co oznacza że jego nagły upadek znacznie podkopałby gospodarkę i finanse londyńskiego rządu, który straciłby duże wpływy z podatków, zaś musiałby wypłacać świadczenia bezrobotnym pracownikom sieci
Czołowy rzeźnik
Najlepiej sprzedającym się w McDonald’s mięsem jest wołowina. Każdego roku klienci restauracji zjadają miliardy ton wołowiny. Oznacza to, że firma rok rocznie musi uśmiercić 5,5 miliona sztuk bydła, by sprostać popytowi na ich hamburgery
Reklamowy gigant
W związku z globalnym zasięgiem McDonald’s musi reklamować się na całym świecie, by zachęcić jak największą liczbę konsumentów do tego, by wstąpili na słynnego hamburgera. Sieć np. w 2012 roku wydała aż 788 milionów dolarów na promocję marki i jej produktów. Kwota ta stanowi 2% pieniędzy, jakie wydały na swoją reklamę wszystkie firmy na Ziemi
Największy dystrybutor zabawek
McDonald’s jest siecią restauracji fast-food, ale skala działalności firmy jest tak duża, że stała się ona największym dystrybutorem zabawek na świecie. Co piaty klient odwiedzający restaurację kupuje zestaw dziecięcy Happy Meal z zabawką, co sprawia, że McDonald’s sprzedaje więcej zabawek niż Toys R 'Us
Komentarze Ukryj komentarze