Jak kupować świadomie na Black Friday
Każdy z nas chciałby być świadomym konsumentem. Często można zobaczyć w telewizji bądź internecie materiały, które pokazują jednoznacznie, jak to sklepy wykorzystują swoich klientów poprzez perswazję oraz inteligentny marketing. Najgorszym poczuciem przy robieniu zakupów jest bycie oszukanym. Owszem, można zwrócić towar, jednak jest na to określony czas. Nie trzeba jednak być kolejnym nieświadomym klientem. Black Friday to idealna okazja do tego, by wznieść swoją świadomość na wyższy poziom. Jak to zrobić? Przekonacie się o tym z naszego tekstu.
Nie pozwól wpaść w spiralę konsumpcji!
Samo słowo "promocja" wzbudza ogromne emocje. Jeżeli słyszymy, że można zaoszczędzić ogromne pieniądze na danym produkcie, to tłumnie ruszamy do sklepów, by go zakupić. Sam efekt obniżonych cen nie jest niczym złym, bo oszczędność nawet kilkunastu złotych jest zawsze kwotą, która zostaje w portfelu. Niestety, często jest to potężna broń wpływająca destrukcyjnie na klienta. Wchodząc do sklepu widzi, że jest tak dużo produktów w niskich cenach, że nagle jego pragnienia stają się większe i kupuje większą liczbę towarów, pomimo tego, że niekoniecznie go potrzebuje. Najistotniejszym argumentem w tym przypadku są finanse, ale po czasie może przyjść myśl typu "po co mi to było?".
Warto zatem w tym dniu mieć konkretne oczekiwania, które zostaną spełnione. Świadomy konsument na Black Friday powinien kupić te rzeczy, która są mu potrzebne. Owszem, takie miejsca jak https://www.mediaexpert.pl/lp,black-Friday są jak najbardziej potrzebne, bo czym większa oferta, tym lepiej dla klienta, ale jednak umiar we wszystkim zawsze jest potrzebny. Gdy już niestety wpadniemy w mechanizm konsumpcji, to otrzeźwienie przychodzi dopiero po czasie. Trzeba jednak powiedzieć, że taki dzień jak Black Friday jest jak najbardziej potrzebny.
Obserwuj ceny tuż przed Black Friday
Sklepy bardzo sprytnie działają przed dniem, jaki jest "Czarny Piątek". Wiele się o tym nie mówi, a na pewno spora część klientów jest tego nieświadoma. Trzeba na to spojrzeć od strony czysto rozumowej. Czy opłacałoby się sklepom sprzedawanie produktów po tak dużych obniżkach jak są one reklamowane? No niekoniecznie. Sklepy w tym przypadku robią delikatny "myk", który na pewno nie jest oszustwem, ale delikatnym mówieniem nieprawdy. Na czym on polega? A no na tym, że tuż przed Black Friday ceny są lekko podnoszone, by następnie zostać obniżone. Przecena rzędu 30-40% wygląda już zgoła inaczej, gdy wartość towaru zostanie podniesiona o 100 czy 200 zł tuż przed tym dniem.
By nie dać się sklepom, warto obserwować ceny w sklepach stacjonarnych oraz internetowych. Sklepy niczego nie ukrywają, ale oczywistym jest to, że nie chwalą się delikatnymi podwyżkami. Nawet poświęcenie paru minut na taki research może sprawić, że twoja świadomość kupowania produktów wzrośnie.
Zaplanuj swoje działania przed Black Friday
Odpowiednie rozeznanie swoich potrzeb jest istotne w całym naszym życiu, nie tylko przy robieniu zakupów. Musimy wiedzieć, czego chcemy. Black Friday to dzień, w którym ceny są naprawdę solidnie obniżane, ale jednak nie można zapomnieć o tym, że wzrasta też popyt na towary. Więcej osób interesuje się danymi produktami, więc najlepiej jest zawczasu wiedzieć, czego będziemy potrzebować i obserwować sklepy na bieżąco. Świadomy klient jest w stanie wykorzystać ten maksymalnie i być jednocześnie o krok przed innymi!