Ciekawostki o samolotach i pracy na pokładzie. O niektórych warto pamiętać przed kolejną podróżą (16 obrazków)
Osoba bez wymaganych umiejętności nigdy nie zdoła wylądować
W filmach często widzimy jak główny bohater umiejętnie ratuje pasażerów z rąk porywaczy, lądując na płycie lotniska z precyzją pilota, a przecież nigdy wcześniej nie siedział za sterami! W prawdziwym życiu jest to niemożliwe. Nawet jeśli dana osoba jest geniuszem, a nie przeszła specjalistycznego szkolenia, nawet symulatory na nic się nie przydadzą.
Nawet postępowanie zgodnie z instrukcjami nie gwarantują sukcesu. Stres i brak umiejętności niestety skazują bohatera na porażkę
Twarde lądowanie czasem może być celowe
Jeśli warunki pogodowe nie sprzyjają, a droga pokryta jest wodą, samolot musi „przebić” się przez warstwę, by zapobiec akwaplanacji. Twarde lądowanie w tym przypadku jest niezbędne
Piloci i stewardesy komunikują się przez kuloodporne drzwi
To prawda, że piloci siedzą za specjalnymi kuloodpornymi drzwiami z kodem bezpieczeństwa. Dlatego zazwyczaj stewardesa porozumiewa się z pilotami przez telefon. W ciągu dnia rozmowy odbywają się co 40 minut, a w nocy co 20, by upewnić się o ich zdolności do pracy
W razie porwania samolotu, istnieje specjalny sygnał
Jeśli pilot porwanego samolotu znajduje się wystarczająco blisko lotniska, może przekazać sygnał stworzony z myślą o takiej sytuacji. Opuszczenie klapy skrzydłowej świadczy o tym, że na pokładzie dzieje się coś złego
Podczas lotu lepiej mieć solidne buty
W tym przypadku chodzi jedynie o kwestie bezpieczeństwa. Solidne buty nie tylko są pewniejsze, ale w przypadku awaryjnej ewakuacji z pewnością nie zawiodą
Pilotom nie wolno nosić brody
Niektóre linie lotnicze zabraniają swoim pilotom posiadania brody. Powodem jest maska tlenowa, a w sytuacji awaryjnej również piloci muszą ją założyć. Maska powinna dokładnie przylegać do twarzy, a broda może to uniemożliwić
Maska tlenowa wystarczy jedynie na 15 minut
Tlen w maskach wystarczy jedynie na 15 minut, nie ma jednak powodów do paniki. Kwadrans wystarczy, by pilot obniżył lot na wysokość, gdzie możesz już normalnie oddychać
Komentarze Ukryj komentarze