Piloci ujawniają 20 faktów o swojej pracy, które mogą okazać się dla Ciebie wielką niespodzianką (20 obrazków)
Wielu pilotom nie wolno nosić brody. Ma to na celu upewnienie się, że maska tlenowa szczelnie przylega do ich twarzy w razie nagłego wypadku. Zasada ta zależy jednak od przepisów poszczególnych linii lotniczych
Każdy z pilotów ma swoje własne tradycje i przesądy przed lotem. Wielu z nich rozmawia ze swoim samolotem, wita go i zachęca do sprawnego lotu. Nie używają słowa "ostatni" mówiąc o lataniu, unikają wskazywania nieba, ponieważ może to wywołać złą pogodę, nie robią też zdjęć na zewnątrz tuż przed lotem
Czasami załoga pozostaje taka sama przez miesiące lub nawet lata, innym razem zmienia się co każdy lot. Wszystko zależy od przepisów poszczególnych linii lotniczych. Wszystkie załogi korzystają z systemu kontroli krzyżowej, gdzie jeden członek sprawdza zadania drugiego. W kabinie załogi sprawdzają wzajemnie swoje stanowiska, aby upewnić się, że drzwi są rozbrojone, lub uzbrojone. W kokpicie, kapitan i pierwszy oficer weryfikują również wzajemnie swoje zadania
Menu pilotów jest nieco podobne do menu pasażerów klasy biznes. Kapitan i pierwszy oficer zawsze jedzą inne jedzenie: w przypadku zatrucia lub choroby, drugi będzie mógł go zastąpić
Obowiązki pilotów są podzielone równo, ale to kapitan podejmuje wszystkie decyzje. Przed lotem piloci omawiają, jakie funkcje każdy z nich będzie pełnił, kto będzie pilotował, a kto monitorował. Na przykład, kapitan wykonuje start, nawiguje autopilotem i ląduje, a pierwszy oficer obserwuje pracę kapitana i prowadzi łączność radiową z dyspozytorem
Piloci przyznają, że są pod dużą presją polityki linii lotniczych i ich zadaniem jest wydawanie jak najmniejszej ilości kosztownego paliwa. Wielu pilotów twierdzi, że ma to wpływ na ich decyzje i bardzo im to przeszkadza, ponieważ jeśli samolot z jakiegoś powodu zejdzie z trasy, lub będzie musiał udać się na lotnisko zapasowe, może mu zabraknąć paliwa, co byłoby koszmarem dla załogi
Wszyscy piloci przechodzą szkolenie z samoobrony, uczą się sytuacji awaryjnych, które mogą pojawić się podczas lotu, a następnie demonstrują, jak sobie z nią radzą. Szkolenie to odbywa się raz na kwartał. Raz w roku przechodzą pełne badanie lekarskie (dwa razy w roku dla osób powyżej 40 roku życia), a czasami nawet przechodzą testy zgodności psychologicznej z załogą
Komentarze Ukryj komentarze