15 marketingowych sztuczek, na które nadal podświadomie się nabieramy (16 obrazków)
Darmowe próbki
Kiedy dostajesz prezent od przyjaciela, od razu myślisz, co mu kupisz przy najbliższej okazji.
W ten sam sposób działają na nas darmowe próbki oferowane przez śliczne, uśmiechnięte dziewczyny w sklepach. Dostałem coś za darmo- zrewanżuję się i kupię ten lub inny produkt
Magiczne liczby
1000 to nie to samo co 999. Wiemy, że końcówka "99" to sztuczka psychologiczna ale i tak szukamy takich cen. Stówka za drogo ale już 99,99 to niezła cena
Lustra
Lustra nie tylko mają sprawić wrażenie, że w sklepie jest dużo towaru. Każdy z nas jest próżny i widząc swoje odbicie w lustrze zatrzymuje się na chwilę lub zwalnia, żeby się przyjrzeć swojemu odbiciu. A że w lustrach odbijają się również produkty- przy okazji wrzucimy coś do koszyka
20% więcej
Ale niekoniecznie produktu. Tak jak w tym przypadku, producent oferuje 20% więcej smaku
Rozwiązanie problemów
Krem który tylko nawilża, na pewno jest gorszy od tego, który spowolni oznaki starzenia- tak myśli większość kobiet. To nic, że krem ma dokładnie te same właściwości i skład- jeśli pomoże nam pokonać zmarszczki w ciągu jednej nocy, kupimy go bez zastanowienia
Wspólny wróg
Sprzedawcy i kupujący muszą mieć wspólnego wroga. Jeśli chodzi o jedzenie, wrogiem są kalorie. Dlatego wymyślono produkty bez tłuszczu, bez cukru bez czegokolwiek-co-sprawia-że-tyję. To nic, że nie są one zdrowsze czy faktycznie mniej kaloryczne- jeśli na opakowaniu jest magiczne 0% tłuszczu, kupujemy
TYLKO
Nasz mózg daje się czasem łatwo oszukać. Cena "99 groszy" nie przyciągnie jego uwagi ale już "tylko 99 groszy" zdziała cuda
Komentarze Ukryj komentarze