9 celowych strategii marketingowych, które wywarły podświadomy wpływ na klientów (10 obrazków)
Red Bull
Aby powalić na ziemię swoich konkurentów, twórcy Red Bulla zdecydowali się sztucznie ustalić dwa razy wyższą cenę niż było to w przypadku innych napojów energetycznych. Mało tego, poprosili sprzedawców, aby umieszczali ich energy drinki, gdziekolwiek zechcą, jednak z dala od innych energetyków.
HBO
W celu promowania trzeciego sezonu Gry o Tron, HBO ukazywało wielki cień smoka w całkowicie przypadkowych miejscach – na okładkach czasopism, gazet czy na budynku.
Taxi Mike
Zamiast drukować reklamy promującą tę słynną taryfę, Taxi Mike drukuje przewodniki miejskie, które obejmują kawiarnie, bary i inne miejsca rozrywki, w które może zabrać Cię przewoźnik. Oczywiście, wszystko za sprawą jego taksówki!
Marlboro
Konsumenci w pewnym momencie nauczyli się wyciągać papierosy Malboro bez wyjmowania paczki z kieszeni – inni ludzie nie widzieli, jakie papierosy palisz.
Ikea
Długie i kręte uliczki w sklepach IKEA nie są takie bez powodu. Pozwala to spojrzeć na dany przedmiot z kilku różnych perspektyw, co podświadomie zwiększa chęć klienta do zakupu danego dobra – nawet jeśli nie jest mu ono szczególnie potrzebne.
Harley-Davidson
Ten znany producent motocykli zajmuje pierwsze miejsce pod względem ilości tatuaży zawierających logo w zestawieniu z innymi markami. Harley obiecał duże zniżki osobom, które przychodziły do sklepu z tatuażami, na których widniało logo Harleya-Davidsona.
Pampers
Inżynier chemiczny, Victor Mills, wpadł na genialny pomysł, podczas gdy pomagał swojej córce zmianić pieluchy drugiego dziecka. Musiał myć i suszyć pieluchy w celu ich ponownego wykorzystania. To wtedy w głowie mężczyzny zrodził się pomysł stworzenia jednorazowych pieluch i tak oto powstała marka Pampers.
Komentarze Ukryj komentarze